-

Nowoczesne portale informacyjne

Wdrażamy rozbudowane portale informacyjne w oparciu o elastyczny i bezpieczny CMS Drupal.

Dbamy o to, aby praca redaktorów była wygodna i szybka (m.in. dzięki rozwiązaniom AI) oraz aby użytkownicy końcowi mogli w komfortowy sposób przeglądać interesujące ich treści.

Zespół Droptica tworzy łatwe w edycji portale informacyjne, aby redaktorzy mogli elastycznie zarządzać treścią.

Tworzymy łatwe w edycji portale informacyjne

W czasie planowania i budowy portali internetowych projektujemy ich architekturę tak, aby użytkownicy zarządzający treścią w systemie CMS mieli jak największą możliwość samodzielnego wprowadzania zmian. Nie chodzi tylko o dodawanie artykułów, ale również o zarządzanie elementami w nagłówku czy w stopce strony, edytowanie strony głównej i stron kategorii, a także tworzenie nowych kategorii, etc.

Chcemy, aby to redaktorzy sami rozszerzali strukturę treści na stronie bez konieczności prowadzenia prac programistycznych. W ten sposób portal internetowy może rosnąć szybciej i taniej.

Znamy różne kierunki rozwoju portali informacyjnych i budujemy system tak, aby w przyszłości dało się go rozbudować o nowe funkcje lub zintegrować z nowym oprogramowaniem zewnętrznym (np. z aplikacją mobilną, narzędziami AI, systemami dostarczającymi treści jak platforma Polskiej Agencji Prasowej). W przypadku naszych systemów nie ma obaw o to, że na pytanie klienta “czy możecie zmienić X”, zespół odpowie “nie da się”. 

Dla kogo wdrażamy portale informacyjne?

Wiele firm i organizacji musi regularnie przekazywać swoim odbiorcom duże ilości treści. Oto przykłady firm, z którymi pracowaliśmy, poznając bliżej ich potrzeby. Dzięki temu wiemy, jak stworzyć portal informacyjny, który sprosta wyzwaniom edytorskim. 

Gazety i czasopisma ikona

Gazety, czasopisma i wydawnictwa

Stacje telewizyjne ikona

Stacje telewizyjne

Strony klubów sportowych ikonka

Organizacje i kluby sportowe

Strony finansowe ikonka

Finansowe portale informacyjne

Strony dla branży turystycznej ikonka

Turystyczne serwisy informacyjne

Organizacje non-profit ikona

Organizacje non-profit

Urzędy miast ikona

Urzędy miast

Uczelnie wyższe ikona

Uczelnie wyższe

Rozwiązania technologiczne na portalach internetowych

Zależnie od wymagań biznesowych klienta, dobieramy odpowiednie narzędzia do budowanego systemu. Poniżej znajdziesz listę technologii, integracji i funkcjonalności, które implementowaliśmy dla naszych klientów.

Technologie i architektura

  • PHP/Drupal + Twig,
  • Headless CMS (Drupal) + React/Next.js Frontend,
  • Headless CMS (Drupal) + aplikacja mobilna. 
     

Optymalizacja i wydajność  

  • Optymalizacja dla urządzeń mobilnych (responsive web design),  
  • Optymalizacja SEO,  
  • Integracja z CDN dla szybszego ładowania stron (np. Cloudflare),  
  • Integracja z narzędziami do monitorowania wydajności (np. New Relic).  
Zespół Droptica dopasowuje rozwiązania technologiczne do wymagań projektów portali informacyjnych.
Możemy rozszerzyć funkcjonalności CMS, aby portale informacyjne były atrakcyjne i łatwe w obsłudze.

Zarządzanie treścią i funkcjonalności CMS

  • Migracja danych z poprzednich CMS-ów,
  • Rozbudowany system ról i uprawnień (np. według kategorii lub typów treści),
  • Przepływ pracy (editorial workflow) przy tworzeniu treści, dopasowany do procesów w redakcji,
  • Zarządzanie zasobami cyfrowymi,
  • Multisite - obsługa wielu domen przez jeden CMS,
  • Multilanguage - obsługa wielu wersji językowych,
  • Multisite + multilanguage - kombinacja wielu domen i wielu języków w każdej domenie,
  • Automatyczne pobieranie treści z innych serwisów informacyjnych (np. PAP, Reuters),
  • Automatyczne tagowanie i kategoryzowanie treści,
  • Funkcje wyszukiwania na stronie. 

Integracje zewnętrzne

  • Integracja z narzędziami AI (np. Generowanie i ulepszanie treści),
  • Integracja z systemami newsletterów (np. Mailchimp, Mautic),
  • Integracja z mediami społecznościowymi (automatyczne udostępnianie treści),
  • Integracja z platformami wideo (YouTube, Vimeo). 
     

Bezpieczeństwo

  • Dodatkowe moduły i konfiguracje zwiększające bezpieczeństwo,
  • Zabezpieczenia przed atakami DDoS.  
W Droptica realizujemy różnorodne integracje portali informacyjnych z systemami zewnętrznymi.
Nasz zespół planuje takie funkcjonalności jak system zarządzania reklamami czy raporty w CMS-ie.

Monetyzacja i reklama

  • System zarządzania reklamami,
  • Obsługa płatnych subskrypcji (np. paywall, dostęp do treści premium),
  • Moduły e-commerce (np. sprzedaż produktów cyfrowych, dostępów do treści, itp.). 
     

Analiza i raportowanie

  • Raporty, wykresy i analizy związane z publikowanymi treściami. 
     

Interakcja z użytkownikami

  • Powiadomienia push,
  • Personalizacja treści dla użytkowników,
  • Wyszukiwarka z zaawansowanymi filtrami.  

Portale informacyjne - co warto wiedzieć?

Mam już portal internetowy. Czy moje treści będą przeniesione do nowego systemu?

Migracja danych to częsty etap naszych prac. Potrafimy zmigrować dane z dowolnego systemu (open source lub dedykowanego rozwiązania). Możemy przenieść je z innego systemu CMS (np. przeprowadzić migrację z WordPressa do Drupala), bezpośrednio z innej bazy danych, z plików XML, CSV, z API lub z innych źródeł danych.

Podczas migracji możemy także uporządkować treści, np. usunąć zduplikowane tagi, zmienić autora wybranych tekstów, dodać opisy do zdjęć lub nowe kategorie do treści.

Czy portal informacyjny będzie działał szybko przy dużym ruchu?

Mamy doświadczenie w konfiguracji serwerów dla portali informacyjnych z ruchem na poziomie kilkudziesięciu milionów zapytań (requests) w ciągu doby. Dobieramy konfigurację serwerów do ruchu w danym typie serwisu. Większość ruchu staramy się dostarczać z CDN (głównie z Cloudflare), aby nie obciążać serwera. Jednocześnie wiemy, jak istotne jest szybkie aktualizowanie treści dodawanych przez redaktorów na stronę i mamy gotowe rozwiązania zapewniające wysoki poziom cachowania oraz szybką opcję publikowania nowych treści. 

Czy mogę rozbudować portal o funkcjonalności A,B,C?

Do budowy systemu używamy rdzenia Drupala (Drupal Core). Jest to technologia bardzo elastyczna i oparta na modułach, które można dodawać i modyfikować w dowolnym czasie.

Większość naszych klientów pracuje z nami przez lata i nieprzerwanie prowadzimy rozbudowę, aby nowymi funkcjami w portalu informacyjnym generować więcej ruchu, dłuższy czas odwiedzin oraz usprawniać pracę redaktorów. 

Czy dostanę kod aplikacji?

Tak, używamy Drupala, który jest systemem open source. Wszystkie dodatkowe moduły, które tworzymy dla klienta też są przekazywane w postaci otwartego kodu. 

Drupal to dobra technologia dla portali informacyjnych o dużym ruchu i licznych publikacjach.

Czy portal informacyjny na Drupalu to zawsze dobry wybór?

Korzyści z wyboru Drupala są widoczne przy portalach internetowych, przy których pracuje kilku redaktorów dodających dziesiątki lub setki artykułów dziennie.

Jeśli natomiast serwis informacyjny, który chcesz zbudować, będzie rzadko aktualizowany (np. planujesz dodawać kilka artykułów miesięcznie lub mniej), to ze względu na koszty lepiej wybrać inną technologię, np. WordPressa. 

Co jest potrzebne do sprawnej budowy portalu informacyjnego?

Po stronie klienta

Kluczową rolę odgrywa Product Owner, który musi mieć czas na bliską współpracę z zespołem Droptica oraz z własnym zespołem w organizacji. Jest to fundamentalny element sukcesu projektu. Dlaczego to takie ważne?

Z jednej strony Product Owner odpowiada za zbieranie wymagań w organizacji i ustalanie ich priorytetów. Z drugiej strony współpracuje z Droptica, aby te wymagania przełożyć na konkretne funkcje w systemie, które zostaną wdrożone w sposób optymalny pod względem kosztów i przyszłego rozwoju.

Po stronie Droptica

W Droptica projektem kierują dwie kluczowe osoby: Project Manager i Tech Lead. Project Manager dba o to, by wszystkie wymagania klienta były właściwie uwzględnione, a Tech Lead odpowiada za bezpieczeństwo i optymalizację techniczną rozwiązań, aby były one łatwe do rozbudowy w przyszłości. PM zajmuje się również harmonogramem i budżetem projektu, współpracując w tym zakresie z Product Ownerem ze strony klienta.

W projekt zaangażowani są także inni eksperci Droptica: designerzy, programiści, testerzy i administratorzy systemów. Ich doświadczenie gwarantuje sprawny przebieg prac i efektywne rozwiązywanie wszelkich napotkanych wyzwań.

Jak przebiega proces realizacji projektu na Drupalu?

Każdy projekt dzielimy na takie etapy:

1.

Ustalenie zakresu prac na podstawie checklisty z funkcjonalnościami, którą dostarczamy klientowi. 

2.

Stworzenie dokładnej specyfikacji w postaci opisu, diagramów i prototypów (low-fidelity).

3.

Opracowanie szczegółowych prototypów (high-fidelity).

4.

Przygotowanie właściwego projektu graficznego.

5.

Prace programistyczne.

6.

Testowanie.

7.

Prace wdrożeniowe.

8.

Rozwój i utrzymanie systemu lub strony na Drupalu. 

W Droptica wspieramy klientów na etapie specyfikacji, aby ustalić rozwiązania technologiczne.

W Droptica często współpracujemy z klientami, którzy są na etapie planowania projektu i potrzebują wsparcia od samego początku, zwłaszcza przy tworzeniu specyfikacji. Takim klientom oferujemy checklistę używaną na początku prac. Pomaga ona określić, jakie rozwiązania technologiczne mają się znaleźć w systemie, np. moduł zwiększający bezpieczeństwo czy integracja z mediami społecznościowymi.

Zdarza się również, że klienci samodzielnie przechodzą przez fazę początkową, przygotowując już gotowe projekty graficzne. W takim przypadku wkraczamy “do akcji” przy programowaniu i wdrażaniu systemu. Możemy również dołączyć do projektu na dowolnym etapie, kiedy klient uzna, że nasze wsparcie jest potrzebne. 

Ile kosztuje zbudowanie systemu webowego na Drupalu?

Koszt zbudowania serwisu informacyjnego zależy od tego, co ma być zaimplementowane w systemie. 

Główne składowe w budowie portalu informacyjnego to:

  • Struktura danych (np. typy artykułów, inne typy danych).
  • Wygląd serwisu i prace frontendowe.
  • Dostosowanie przepływu pracy dla redaktorów (editorial workflow), np. etapy tworzenia treści, zarządzanie stroną główną i stronami kategorii.
  • Funkcje dodatkowe (np. e-commerce, paywall, ankiety i sondy).
  • Migracja danych.
  • Integracja z zewnętrznymi systemami (np. narzędzia AI do tworzenia lub ulepszania treści, portale wideo jak YouTube i Vimeo, marketing automation jak Mautic, automatyczne pobieranie treści z zewnętrznych źródeł).

Koszt można rozdzielić w czasie i wybrać do wersji 1.0 tylko podstawowe funkcje, a pozostałe dodawać w kolejnych miesiącach (tu rekomendujemy usługę Wsparcie Drupala i pakiety godzinowe).

Tworzyliśmy proste serwisy informacyjne w budżetach od około 15 000 EUR oraz złożone systemy w budżetach sięgających ponad 100 000 EUR.

Zawsze staramy się maksymalizować efekty względem budżetu, który posiada klient. 

Porozmawiaj z nami o swoim projekcie na Drupalu

Budujemy portale informacyjne na bazie Drupal CMS z uwzględnieniem dodatkowych funkcjonalności.

Dlaczego warto zlecić realizację portalu informacyjnego do Droptica?

 

  • Od ponad 10 lat tworzymy różnego rodzaju portale informacyjne.
  • Mamy doświadczenie w realizacji dużych, średnich i małych portali internetowych.
  • Zajmujemy się nie tylko programowaniem, ale też projektujemy przemyślany wygląd, konfigurujemy serwery oraz rozwijamy serwis po uruchomieniu. Oferujemy także wsparcie 24/7.
  • Budujemy portale z wiadomościami w oparciu o system Drupal, który bardzo dobrze znamy. Połączenie wiedzy technicznej oraz znajomość specyfiki portali informacyjnych sprawia, że prace ralizujemy szybko i dopasowujemy CMS idealnie pod klienta.

Odkryj nasze projekty na Drupalu

Jeśli chcesz dokładniej zobaczyć, jakie projekty ostatnio realizowaliśmy, jakie funkcje implementowaliśmy czy jakie integracje przeprowadziliśmy, skontaktuj się z nami
W czasie krótkiego spotkania pokażemy nasze realizacje. Zobacz także przykłady naszych projektów w sekcji Case Studies

Przeczytaj blog posty wokół portali informacyjnych

Przeczytaj artykuły ze wskazówkami, które ułatwią pracę redaktorów i edytorów. Poznaj przydatne narzędzia, systemy i integracje przydatne w funkcjonowaniu serwisów informacyjnych. 

Umów się na bezpłatne demo Thunder CMS

Chcesz zobaczyć na żywo funkcjonalności wydajnego systemu do tworzenia atrakcyjnych portali informacyjnych? Umów się na bezpłatne demo. Podczas spotkania pokażemy Ci Thunder CMS - dystrybucję Drupala, która jest chętnie używana przez wydawnictwa, magazyny i blogi na całym świecie.

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Zazwyczaj rozpoczynamy nowe projekty w czasie od 1 do 6 tygodni od podpisania umowy. To zależy od sytuacji na innych projektach. Podczas rozmowy z każdym klientem informujemy dokładniej, ile w danym czasie trwa oczekiwanie na start projektu.

Możemy przejść w tryb rozwoju i wsparcia. Szczegóły mamy opisane na podstronie Wsparcie Drupala.

Klient może też samodzielnie przejąć rozwój i utrzymanie serwisu. Wtedy w razie potrzeby jesteśmy dostępni na konsultacje - w ramach usługi Drupal Consulting.

Do przeprowadzenia estymacji czasu na migrację danych bedziemy potrzebowali dostępu do danych (np. dostępu do aktualnego CMS-a i bazy danych). Będzie też potrzebna rozmowa z redaktorami, aby ustalić, jak używają obecnego systemu CMS i spisać, co sprawia problemy, co należy usprawnić oraz jakie funkcje nie są potrzebne w nowym CMS-ie.

Tak, możemy zbudować portal informacyjny na projekcie dostarczonym przez klienta lub kupionym w internecie. Ważne, aby projekt był dostępny w narzędziu Figma. Wtedy programiści mogą go dokładnie odwzorować w czasie tworzenia wyglądu (frontend development).

Napisz nam o swoim projekcie

Z doświadczenia wiemy, że czas rozmów i analizy projektu skraca się, jeśli dostaniemy w wiadomości takie informacje:

  • jakie masz cele biznesowe związane z projektem,
  • jakie są kluczowe funkcjonalności, które Twój system musi mieć,
  • jakie są opcjonalne funkcjonalności,
  • jakich funkcjonalności na pewno nie chcesz mieć,
  • jaki masz budżet na pierwszą wersję systemu,
  • jaki masz budżet na późniejszy rozwój systemu.

Co się stanie po wypełnieniu formularza?

  1. Przeanalizujemy Twoją wiadomość.
  2. Zależnie od treści - albo prześlemy dodatkowe pytania, albo od razu umówimy się na spotkanie (wideo rozmowa Google).
  3. Celem spotkania będzie lepsze zrozumienie potrzeb i sprawdzenie, jak i czy możemy pomóc.
  4. To wszystko będzie się działo w ciągu 24h od wysłania formularza.