.

Strona FAQ: Co to jest i jak ją stworzyć w Drooplerze?

Stworzenie sekcji z najczęściej zadawanymi pytaniami (FAQ) jest szeroko stosowanym sposobem na wyprzedzenie pytań użytkowników. Ten element jest umieszczany, między innymi, pod artykułami, na firmowych stronach internetowych czy też na różnego rodzaju forach. Popularność tego typu zabiegu pokazuje, że jest to świetny sposób na zwięzłe i łatwe do przyswojenia przedstawienie kluczowych zagadnień.

Co to jest FAQ?

Sekcja FAQ (frequently asked questions) dostarcza dodatkowych informacji na tematy, o które użytkownicy najczęściej pytają (np. metody dostawy produktu, godziny otwarcia sklepu). Jest to też dobry sposób na uszeregowanie informacji, gdzie rozwinięcie każdej z opcji jest poprzedzone teoretycznym pytaniem, które zadajemy sobie sami jako twórcy treści. FAQ zmniejsza nakład pracy autorów, którzy, tworząc dobrą sekcję z najczęściej zadawanymi pytaniami, redukują częstotliwość otrzymywania wiadomości z powtarzającymi się pytaniami. Wspomniana sekcja poprawia również sposób, w który użytkownicy nawigują po stronie, ponieważ jej kluczowe elementy mogą posiadać swoje odnośniki w FAQ.

Projektowanie strony FAQ

Strona FAQ powinna w sobie zawierać odnośniki do najbardziej istotnych części witryny i przedstawiać ich zawartość w sposób rzeczowy i zwięzły. Miejsce na szczegóły znajduje się już na docelowej stronie, dostępnej po kliknięciu w link. Strona FAQ powinna być przejrzysta i utrzymana w stylu, który występuje na całej witrynie. Rozwiązania takie jak komponent akordeon (zbiór interaktywnych nagłówków, które można rozwijać, żeby pokazać pełną zawartość), bardziej tradycyjny spis treści, listy czy tabelki podzielone na sekcje, idealnie nadają się do strony FAQ. Wszystkie wymienione przez nas części wpływają na jej końcowy odbiór i użyteczność.

Przykłady stron FAQ

YouTube Help jest prostą strona FAQ, która wykorzystuje, objaśniony wyżej, komponent akordeon. Porządkuje on treści, a także pozwala łatwo i szybko znaleźć interesujące nas zagadnienie.

Wykorzystanie komponentu akordeon na stronie FAQ YouTube Help

 

Strona AWS posiada obszerny spis treści z odnośnikami do bardziej specyficznych sekcji FAQ, które z kolei zawierają bardziej szczegółowe informacje na temat danego zagadnienia. Jest to dobry przykład rozbudowanej, ale równocześnie czytelnej bazy wiedzy.

Sekcja FAQ na stronie AWS ma formę rozbudowanej bazy wiedzy

Centrum pomocy Twittera postawiło na bardziej nowoczesne podejście - z wyszukiwarką, tabelkami podzielonymi tematycznie, zawierającymi domyślnie jedynie kilka odnośników do najczęściej zadawanych pytań, oraz przyciskiem CTA Zobacz więcej, kierującym do bardziej szczegółowej wersji listy.

Centrum pomocy Twittera zawiera bardzo przejrzyste i uporządkowane FAQ

 

Tworzenie strony FAQ w Drooplerze

Droopler jest naszym profilem instalacyjnym Drupala, który pozwala na szybkie uruchomienie aplikacji opartej o ten CMS. Na start narzędzie zawiera wiele ostylowanych komponentów, które mogą być wykorzystane do stworzenia dowolnej treści. Wspomniane elementy można również łączyć w dowolny sposób na każdej witrynie. Biorąc pod uwagę specyfikę stron FAQ i ogólne rekomendacje, najlepszym wyborem będzie zbiór komponentów, które przedstawiamy poniżej.

Banner

Świetnie spisze się w roli pierwszego elementu na stronie FAQ, jeśli chcesz, żeby jej zawartość przykuła uwagę odbiorcy także wizualnie.

Paragraf banner idealnie spisze się jako otwierająca sekcja strony FAQ na Drooplerze

 

Paragraf banner występuje w Drooplerze w różnych wersjach

 

Paragraf Text blocks

Zda egzamin jako swojego rodzaju “hub”, którego zadaniem będzie zebranie bardziej szczegółowych stron FAQ w jedno. Rekomendujemy jego użycie jedynie w przypadku posiadania niewielkiej liczby podstron FAQ (maksymalnie 9-12). Jeśli stron jest więcej, ten komponent może wydać się zbyt chaotyczny dla końcowego użytkownika.

W paragrafie Text Blocks w Drooplerze możesz zebrać szczegółowe strony FAQ w jednym miejscu

 

Komponent Accordions

Jest to standardowy komponent akordeon, który zawiera główny tytuł oraz zawartość wewnątrz. Może być ona dostępna zaraz po załadowaniu strony lub po kliknięciu na tytuł. Zawartość korzysta z modułu CKEditor, co nadaje temu komponentowi elastyczności.

Komponent akordeon pozwala na uporządkowane wyświetlanie dużej ilości informacji na stronie FAQ

 

Tabele

Kolejny komponent, który świetnie sprawdza się w roli elementu składowego strony FAQ. Rekomendujemy użycie go do przedstawienia mniej szczegółowych informacji, możliwych do zebrania i uszeregowania w sposób pozwalający na stworzenie prostej w odbiorze tabeli. Design tabel spisze się bardzo dobrze również jako zbiór odnośników do bardziej szczegółowych stron FAQ.

Tabele w Drooplerze można wykorzystać do prezentowania mniej szczegółowych infomacji na stronie FAQ

 

Co to jest FAQ? Podsumowanie

Strona FAQ jest elementem bardzo często stosowanym na witrynach. Jeśli będzie odpowiednio dobra, pozytywnie wpłynie na jakość Twojej strony internetowej. FAQ wykonane chaotycznie spowoduje więcej pytań niż odpowiedzi. Strona wizualna tej sekcji jest również ważna. Warto trzymać się minimalistycznego podejścia, jeśli oczywiście pasuje ono do stylu widocznego na całej stronie. Droopler posiada zestaw komponentów, których część świetnie wpisuje się w dobre praktyki tworzenia stron FAQ. Jeśli posiadasz stronę korzystającą z Drooplera, rozważ stworzenie takiej sekcji w Twojej aplikacji. Jeżeli nie znasz jeszcze możliwości sprawnego tworzenia nowych stron z pomocą tego darmowego narzędzia, zachęcamy do instalacji Drooplera.