Dla EM360 Tech stworzyliśmy platformę treści, gdzie użytkownicy publikują artykuły i inne materiały.

Cyfrowa platforma treści EM360 Tech

Development internetowej platformy na Drupalu z treściami generowanymi przez użytkowników. 

O EM360

IMI Publishing to firma wydawnicza, która tworzy różnego rodzaju platformy tematyczne. Jedną z nich jest EM360 Tech, gdzie użytkownicy mogą dodawać treści technologiczne, takie jak artykuły, podcasty, raporty i wideo, aby stać się autorytetami w branży IT.

Na cyfrowej platformie treści technologicznych użytkownicy mogą zdobywać punkty za swoje działania.

Wyzwanie

Ogólnym założeniem projektu było stworzenie platformy funkcjonalnie podobnej do portalu LinkedIn. Nowa strona miała umożliwiać obserwowanie innych użytkowników lub nawiązywanie z nimi kontaktu, wysyłanie do siebie wiadomości, pisanie postów i tworzenie wydarzeń. W przeciwieństwie do LinkedIna, EM360 Tech miało skupiać się na jednej branży - IT.

Zespół IMI Publishing potrzebował kompletnej platformy łączącej funkcje contentowe i społecznościowe. W tym celu musieliśmy stworzyć przepływ treści, kategorie artykułów, konta użytkowników, opcję logowania za pośrednictwem LinkedIn API oraz integrację z bramkami płatności (aby umożliwić płacenie za subskrypcje), a to tylko kilka przykładów funkcjonalności.

EM360 to platforma contentowa do wymiany treści technologicznych, takich jak artykuły i podcasty

Rozwiązanie

Opracowaliśmy platformę treści, na której użytkownicy tworzą konta, publikują artykuły i wchodzą w interakcje z innymi. Dzięki wdrożeniu systemu punktacji są oni nagradzani za swoje działania i przechodzą przez różne poziomy w rankingu - New ContributorRising StarExpertIndustry Guru. Każda rola wiąże się z korzyściami, takimi jak pisanie treści bez moderacji, możliwość uczestniczenia w podcastach jako gość lub zadawania pytań w takich programach. Oprócz tych ról, na portalu internetowym EM360 Tech znajdują się osobne zakładki gromadzące liderów branży (osoby fizyczne), dostawców rozwiązań (firmy) i partnerów medialnych (organizatorów wydarzeń).

Ta platforma do tworzenia treści jest wyposażona w dedykowany przepływ pracy z treścią, który przechodzi przez wybór typu wpisu i jego kategorii, poprzez pisanie i edycję artykułu, a kończy się na etapie przeglądu postu. Gotowe materiały wyświetlane są w kanałach. Każdy z nich odnosi się do danej kategorii, takiej jak AI in the Enterprise lub Data Management.

Na platformie EM360 jest sekcja “Polecane”, która pokazuje ranking artykułów na podstawie reklam.

Rezultat

Platforma treści cyfrowych EM360 Tech zawiera różne mechanizmy dostosowane do jej specyfiki.

Promowanie treści

Sekcja Recommended znajduje się w każdej kategorii i opiera się na reklamie treści. Wykorzystuje ona ranking artykułów i panel zarządzania, który opracowaliśmy w całości w CMS Drupal. Użytkownik tworzy nowy post, wybiera jego kategorię i zaznacza opcję Get premium. Po wprowadzeniu treści widzi widok subskrypcji Buy. Dostępne są trzy plany - darmowy, optymalny i premium - które oferują różne możliwości publikowania.

Po wskazaniu planu subskrypcji użytkownik wybiera metodę płatności i zostaje przekierowany do bramki płatniczej. Aby wybrać treści do promowania, użytkownik przechodzi do listy swoich postów i zaznacza określone materiały. W tym widoku może zobaczyć dostępne limity oraz możliwość podniesienia planu subskrypcji.

Zaimplementowaliśmy logikę reklam treści, aby kolejkować i rotować promowane materiały na stronie.

Logika reklam treści

Na wypadek gdyby wielu użytkowników chciało jednocześnie promować swoje artykuły, filmy lub podcasty w danej kategorii, zaprojektowaliśmy logikę reklam treści. Materiały są kolejkowane i rotowane. Jeśli w danej kategorii ma być promowanych więcej niż dziewięć artykułów, następny ląduje w kolejce i czeka na wolne miejsce w sekcji Recommended.

Tylko trzy wpisy są widoczne w danej kategorii bez przesuwania karuzeli. Co godzinę kategoria jest odświeżana, a artykuły, podcasty lub materiały wideo są losowo tasowane, dzięki czemu każdy z nich jest wyświetlany mniej więcej tyle samo razy.

Platforma treści technologicznych EM360 jest zintegrowana z narzędziem do automatyzacji marketingu.

Integracja narzędzia do marketing automation       

Wspieraliśmy zespół EM360 Tech w integracji ich platformy na Drupalu z narzędziem Mautic do automatyzacji marketingu. Dzięki naszej pomocy:

  • Po rejestracji użytkownika na portalu internetowym EM360 Tech, kontakt jest automatycznie tworzony w Mauticu. Zawiera imię, nazwisko, adres e-mail oraz tag informujący, że pochodzi ze strony.
  • Użytkownik otrzymuje powiadomienia e-mail, gdy ktoś komentuje, lubi jego artykuł lub obserwuje jego profil. Może on dostosować częstotliwość otrzymywania wiadomości lub je wyłączyć. 
  • Gdy użytkownik zapisze się do newslettera, jego kontakt w Mauticu zostanie przypisany do odpowiedniego tagu. Zespół EM360 Tech może później wysłać newsletter do grupy użytkowników z tym tagiem.

Dane o odbiorcach

Użytkownicy, którzy chcą publikować i promować swoje treści na tej platformie, mogą sprawdzić szczegóły dotyczące odbiorców, do których mogą docierać. Na stronie Tell us your audience zobaczą statystyki dotyczące branż, stanowisk, szczebli i krajów, z których pochodzą odwiedzający witrynę. Dane te są regularnie aktualizowane.

Platforma treści EM360 - online

Potrzebujesz podobnej platformy treści? Porozmawiajmy

Wypełnij formularz, aby omówić swoje potrzeby dotyczące platformy treści.

Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą tak szybko, jak to możliwe, aby zaplanować bezpłatne spotkanie.