Serwis Better Regulation to system stworzony do katalogowania i wyszukiwania dokumentów formalno-prawnych oraz powiadamiania o zmianach wprowadzonych w tych dokumentach. Jest używany przez duże firmy i organizacje w UK i Irlandii.
Cel i wyzwania
Założeniem projektu było zbudowanie systemu pozwalającego na łatwe przeglądanie i zarządzanie tysiącami dokumentów oraz wyszukiwanie i natychmiastową wysyłkę wielu maili powiadamiających klientów o zmianach w obserwowanych przez nich dokumentach lub zakresie dokumentów.
Podczas pracy napotkaliśmy kilka znaczących wyzwań, którym musieliśmy stawić czoła. Są to:
Kilka funkcjonalności
Masowa edycja dokumentów - Views Bulk Operation
Umożliwia edycję wielu dokumentów jednocześnie. Przy dużej liczbie danych znacznie ułatwia pracę redaktorów.
Technologie
Proces developmentu
W celu zapewnienia szybkości, zwinności oraz reagowania na zmiany użyliśmy ciągłego podejścia do procesu developmentu wspieranego przez Gita, Jenkinsa i Fabrica. Każda funkcjonalność i zmiana była tworzona na samodzielnym branchu, osobno testowana i weryfikowana przez zespół QA na dedykowanej kopii środowiska produkcyjnego. Porcje zmian były automatycznie zbierane i prezentowane klientowi do testów. Po zatwierdzeniu zmiany były wdrażane na produkcję. Ten proces mógł być często powtarzany. Czasem od początkowego pomysłu do wdrożenia na produkcję mijało zaledwie kilka godzin, bez ponoszenia znacznego ryzyka.
Zostały użyte testy automatyczne, żeby zapewnić brak regresji w kodzie.
Wdrożenie i support
Kiedy serwis został udostępniony użytkownikom, byliśmy obecni na każdym kroku, aby zapewnić, że wszystko pójdzie gładko. Kilka pierwszych dni jest zawsze kluczowe, by upewnić się, że nie ma żadnych ukrytych błędów lub innych problemów.
Support jest prowadzony w tygodniowym sprincie. Po opublikowaniu nowych funkcjonalności na środowisku testowym i zatwierdzeniu przez klienta zmiany są wdrażane raz w tygodniu w godzinach wieczornych.
Opinia klienta
I could not rate Droptica highly enough. They have genuinely helped our dream service become a reality.
Podsumowanie
Dzięki opisanemu wyżej procesowi jesteśmy od 2015 roku w stanie szybko reagować na nowe fale wymagań i zmian wynikających z obserwacji zachowań użytkowników serwisu.