Zarządzanie projektami Redmine
Tym razem wpis nie będzie o Drupalu a o Redmine (http://www.redmine.org/). Redmine to system używany w naszej agencji drupalowej do wspomagania zarządzania projektami. System jest używany przez nas od 2009 roku, wtedy była to wersja 0.8. Aktualnie pracujemy na wersji 2.3.
Jeśli jeszcze nie znasz systemu, to zachęcam do zapoznania się z jego możliwościami. Jest szybki i wygodny w obsłudze. Redmine to system napisany w Ruby on Rails, więc wymaga odpowiedniej konfiguracji serwera, aby go uruchomić.
Sam system posiada dużo opcji konfiguracyjnych, ale warto doinstalować także kilka oddatkowych rozszerzeń, które poprawią wygodę korzystania z systemu. Poniżej lista polecanych rozszerzeń:
Advanced roadmap & milestones plugin
Strona projektu: https://redmine.ociotec.com/projects/advanced-roadmap
Plugin wyświetla zakładkę Roadmap w nowy sposób. Dodane są dokładniejsze informacje o postępie prac w projekcie, przepracowany czas, oszacowany czas. System także wylicza czas pozostały do zakończenia projektu bazując na wcześniejszych oszacowaniach i zalogowanym czasie pracy.
Redmine charts
https://github.com/pharmazone/redmine_charts2/
Plugin wyświetla informacje o projekcie w formie wykresów, które są często łatwiejsze do interpretacji niż duże tabele z liczbami. Plugin wyświetla m.in. wykres zaplanowanych i zalogowanych godzin w projekcie, ilość pozostałych do przepracowania godzin.
Redmine impasse
http://kawasima.github.io/redmine_impasse/
To rozszerzenie pozwala na tworzenie scenariuszy testowych dla projektów. Narzędzie przydatne w pracy każdego testera. Z poziomu rozszerzenia tester może tworzyć nowe zgłoszenia o błędach i przypisywać jest programistom.
Timelog Timer plugin
https://github.com/behigh/redmine_timelog_timer
Plugin dodaje przycisk Start/Stop obok pola do wpisywania przepracowanego czasu pracy.
Redmine Timesheet plugin
https://github.com/techarete/redmine_timesheet_plugin
Narzędzie służy do przeglądania raportów z zalogowanego czasu pracy we wszystkich projektach z zakresu Drupal developmentu w systemie. Dane można filtrować m.in. według daty, projektu, użytkownika. Bardzo przydatne narzędzie jeśli projekty są rozliczane według rzeczywiście przepracowanego czasu.
To zestaw pluginów używanych w firmie Droptica. Jeśli korzystacie z innych ciekawych rozszerzeń to zachęcam do dodania informacji o tych rozszerzeniach w komentarzach pod wpisem.