Splash Awards to wyróżnienie dla najlepszych projektów drupalowych. Wydarzenie jest przykładem kolejnej wyjątkowej inicjatywy w społeczności Drupala. Konkurs ma bowiem wyróżniać nie tylko programistów, ale także serwisy internetowe klientów. Samo Splash Awards może natomiast zorganizować każdy, kto zechce rozpromować przedsięwzięcie w swoim kraju. Zobaczmy, jak zapowiada się tegoroczna, holenderska edycja, której Droptica jest srebrnym sponsorem.
Czym w świecie Drupala są nagrody Splash Awards?
Pierwsza edycja Splash Awards miała miejsce w Holandii, w Amsterdamie w 2014 roku. W kolejnych latach konkurs swoim zasięgiem zaczął obejmować inne kraje Europy (takie jak Dania, Francja, Rumunia, Austria, Szwajcaria, Niemcy, Austria) oraz USA, dzięki czemu obecnie uhonorowane mogą zostać projekty z całego świata.
W związku z dynamicznym rozwojem inicjatywy, w 2019 roku Splash Awards stało się oficjalną marką firmującą nagrody dla Drupala. Dzięki temu wydarzenie nabrało spójnego charakteru i umożliwiło jego organizację również innym regionom. Hasła przyświecające nowemu, uniwersalnemu designowi brandu to elastyczność, inkluzywność i otwarte oprogramowanie.
Przykład plakatów z logo Splash Awards, źródło: Drupal.org
Splash Awards 2023 w wydaniu holenderskim
Najbliższe Splash Awards odbędzie się w Utrechcie 16 listopada w wyjątkowej przestrzeni Muzeum Kolejnictwa. Scenerią dla wspaniałego wieczoru będzie elegancka sala teatralna. Cieszymy się w Droptica, że nasza firma została srebrnym sponsorem gali wydarzenia, a tym samym – po raz kolejny wspiera społeczność Drupala.
Czekając na tegoroczne rozdanie nagród, zachęcamy do obejrzenia galerii zdjęć z edycji z zeszłego roku, aby poczuć atmosferę eventu.
Źródło: photos.google.com, za SplashAwards.nl
Przy okazji warto rzucić okiem na kilka zwycięskich projektów z 2022 roku. Wśród nich znajdują się m.in.:
- Successful digital transformation for one of the largest Dutch driving schools z nagrodami w kategorii Strona Roku i Tools/Apps. W projekcie postawiono akcent na customer journey, wykorzystano Design Sprint do prototypowania kilku koncepcji i przetestowano je wraz z grupą docelową.
- Koenigsegg z nagrodą w kategorii Design/UX. Cel stanowiło zaprojektowanie platformy, która prezentowałaby technologie i pojazdy w innowacyjny sposób, a także opowiadałaby historie stojące za marką.
- Lekkervanbijons.be: recipe website to stimulate consumers to buy more local products, nagrodzone w kategorii Government. W ramach projektu podniesiono wersję Drupala z 7 do 9, a także przeprowadzono kilka aktualizacji oraz wdrożono nowe funkcjonalności, które poprawiły doświadczenie użytkownika.
Jakie projekty mają szansę na nagrodę Splash Awards?
Swoje projekty w konkursie holenderskim mogą zgłaszać firmy/agencje, które są zarejestrowane w Holandii lub Belgii. Projekt musi być aktywny, używany i opublikowany w roku ubiegłym. W każdej kategorii jury nominuje minimum trzy, a maksymalnie cztery projekty, które nie zdobyły wcześniej nagrody Splash Award. Nagrodę oprócz agencji odpowiedzialnej za projekt otrzymuje także klient, dla którego został on wykonany.
W tegorocznej edycji znajdują się następujące kategorie:
- Design/UX – projekty, które koncentrują się na tym, co jest widoczne dla użytkownika końcowego: UX, elementy wizualne i motion design.
- E-commerce – strony internetowe, których głównym celem jest sprzedaż produktów i usług w internecie (sklepy online można również zgłosić jako oddzielną część większej platformy).
- Enterprise – projekty z obszaru przemysłu (np. strony korporacyjne lub indywidualne aplikacje biznesowe);
- Healthcare – projekty związane z opieką zdrowotną.
- Non-profit – projekty stworzone dla sektora non-profit, dla organizacji non-profit lub innych inicjatyw niekomercyjnych.
- Education – wszystkie projekty, w których edukacja odgrywa kluczową rolę, np. środowiska e-learningowe.
- Government – platformy opracowane dla instytucji rządowych i publicznych.
- Publishing/Media – portale i platformy internetowe zajmujące się regularną publikacją treści.
- Social/Community – projekty, w których ważna jest integracja z intranetem i wykorzystanie zasady „mądrości wielu”.
- Tools/apps – innowacyjne narzędzia lub aplikacje, przekładające procesy biznesowe na środowisko online.
Źródło: photos.google.com, za SplashAwards.nl
Kto będzie oceniał projekty w tegorocznej edycji Splash Awards Nederland?
W składzie tegorocznego jury Splash Awards Nederland zasiadają:
- Janne Kalliola – Chief Growth Officer w Exove, gdzie kieruje firmą, odpowiada za relacje z klientami i rozwój biznesu oraz za realizację strategii.
- Carole Grootenboer – niezależna product owner z ponad 20-letnim doświadczeniem w obszarze zarządzania projektami. Specjalizuje się w nadzorowaniu rozwoju serwisów (Drupal), aplikacji mobilnych, CRM, e-learningu, marketingu online oraz wydarzeń cross-medialnych. Od wielu lat organizuje także Drupaljam!
- Stella Power – dyrektor Annertech i programistka stron internetowych. Utrzymuje szereg modułów Drupala i jest aktywna w społeczności tej technologii od 2008 roku.
- Bostjan Kovac – właściciel firmy Agiledrop (od 2014 roku), która zapewnia programistów do projektów tworzenia stron internetowych. Sam jest także programistą i dobrze znaną osobistością w społeczności Drupala.
- Anja Schirwinski – właścicielka agencji Undpaul, która realizuje projekty na Drupalu.
- Bas Boot – pracuje na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Rotterdamie, przygotowuje osoby do kariery w technologii medialnej.
- Lenny Moskalyk – senior project manager w Cocomore i organizatorką m.in. DrupalCamp Kyiv. Poprowadziła również ostatnią edycję Drupaljam.
Członkowie jury podejmują decyzję w oparciu o kryteria oceny:
- Business case – czy projekt zwiększa sprzedaż, obniża koszty, zapewnia lepsze doświadczenie marki etc.? Czy wyniki pokazują, że cele zostały osiągnięte lub przekroczone?
- Community value – projekty są oceniane na podstawie ich wartości dla społeczności Drupala (może być nią kod, np. moduły opublikowane na Drupal.org).
- Concept and Strategy – czy koncepcja strony internetowej jest jasna, niepowtarzalna i konsekwentnie realizowana? Czy wybrana strategia i ostateczny rozwój produktu odpowiadają celom, które posłużyły za punkt wyjścia dla projektu?
- Design / UX – czy projekt charakteryzuje się wysoką jakością? Czy jest dopasowany do grupy docelowej i wspiera przekaz, który należy przekazać?
- Innovation – w jakim stopniu projekt jest istotny w skali od „projektu latarni morskiej, któremu każdy powinien się przyjrzeć” do „kolejnego ponownego uruchomienia witryny internetowej”?
- Technology – czy zastosowanie Drupala jest zgodne ze standardami? Czy projekt uwzględnia dodatkowe złożoności, np. połączenia z systemami zewnętrznymi?
Droptica srebrnym sponsorem nagród Splash Awards Nederland
Nasza agencja drupalowa od lat wspiera różnego rodzaju eventy społeczności Drupala. Splash Awards traktujemy jednak szczególnie ze względu na wyjątkowość tych nagród i wyróżnianie nie tylko autorów projektów, ale także klientów. Między innymi z tego powodu postanowiliśmy zostać srebrnym sponsorem tegorocznej edycji wydarzenia w Holandii.