Relacja z DrupalCamp Berlin 2011
W dniach 17-18 września 2011 w Berlinie odbyła się kolejna impreza dla fanów Drupala. Miałem okazję obejrzeć kilka prezentacji na tej imprezie. Pierwszą prezentacją była “How to design decent site navigation”. Prezentację poprowadził jeden z administratorów serwisu www.drupal.pl - Michał Pękała (dajpanspokoj). W czasie prezentacji omówił zasady budowania menu w serwisach internetowych. Opis prezentacji: http://drupalcity.de/session/how-design-decent-site-navigation
Drugą prezentacją jaką widziałem to “features+”. W czasie tej prezentacji Florian Latzel przedstawił moduł Features (http://drupal.org/project/features). Oprócz ogólnych informacji o module Features, Florian wymienił kilka przydatnych rozszerzeń tego modułu: http://drupal.org/project/features_clone http://drupal.org/project/features_plumber http://drupal.org/project/features_fetch http://drupal.org/project/fserver
Trzecia prezentacja to “Streamline your development workflow in a 3-tier-environment” przedstawiona przez Thomasa Bußmeyera. Przedstawił on w jaki sposób w firmie, w której pracuje tworzono serwisy internetowe oraz jak teraz się je tworzy. W czasie ostatniego roku zaczeli używać “drush make” oraz “drush aliases” aby zautomatyzować proces tworzenia wersji oprogramowania i wdrażania ich na serwer produkcyjny. Wszystko za pomocą drush oraz kilku autorskich skryptów. Dla mnie była to bardzo interesująca prezentacja, ponieważ w openBIT mamy ten proces inaczej rozwiązany. Nie korzystamy z “drush make”, a chyba jednak warto zacząć korzystać. Plik PDF z prezentacją dostępny jest na stronie http://drupalcity.de/session/streamline-your-development-workflow-3-tier-environment
Od strony organizacyjnej było bardzo dobrze. Prezentacje były filmowane. Po każdej prezentacji był czas na zadawanie pytań. Organizatorzy bardzo pilnowali czasu prezentacji, nie pozwalali na przedłużanie. Przekonał się o tym dajpanspokoj i musiał kilka slajdów swojej prezentacji pominąć :)Niemcy już planują kolejną imprezę na początku 2012 roku. Może czas zorganizować taką imprezę w Polsce?