.

Podsumowanie roku 2022 w Droptica

Rok 2022 w Droptica to przede wszystkim duże wzrosty liczby klientów, wielkości zespołu oraz przychodów. Poszerzyliśmy też zakres naszych usług, aby jeszcze lepiej spełniać potrzeby kontrahentów. Przeczytaj, co osiągnęliśmy w 2022 roku!

Rok 2022 w Droptica w liczbach

Ostatni rok to dużo zmian w firmie i intensywny rozwój. Rozwój najlepiej obrazują poniższe liczby:

  • 28 nowych osób (75 wszystkich osób obecnie),
  • 24 nowych klientów,
  • 16 mln PLN przychodu (3,4 mln EUR) - wzrost o 60% w stosunku do 2021.

Nowe technologie i oferta dla branż

Chcemy pomagać coraz większej ilości klientów realizować ich cele biznesowe za pomocą technologii webowych, dlatego sukcesywnie poszerzamy listę naszych usług zarówno w kontekście wykorzystywania nowych technologii, jak i również w odniesieniu do branż.

Next.js, Pimcore

Od dłuższego czasu realizujemy usługi Mautic i Sylius. Przy użyciu Mautic automatyzujemy marketing. Z Mautic można skuteczniej pozyskiwać leady, personalizować treści, budować wielokanałową komunikację, ulepszać analitykę oraz raportowanie. Z wykorzystaniem zaś Syliusa tworzymy E-commerce, będący elastycznym, skalowalnym rozwiązaniem z zaawansowanym raportingiem i customowymi funkcjonalnościami.

Dwie nowe usługi stanowią rozszerzenie powyższego:

  • Next.js - dla firm (a także dla agencji digitalowych), którym zależy na poprawie użyteczności strony poprzez jej szybsze ładowanie, na łatwej i skutecznej interakcji z użytkownikami serwisów, oraz na optymalizacji pod SEO,
  • Pimcore - dla organizacji, dla których zarządzanie informacją nt produktu stanowi kluczowy element w prezentowaniu swojej oferty biznesowej, tworzymy platformy cyfrowe, a tym samym narzędzia m.in. do importowania danych z zewnętrznych źródeł, dystrybucji informacji w ramach wszystkich niezbędnych kanałów; ponadto budujemy customizowane dashboardy.

Finanse, produkcja, wydawcy

Dla klientów z branży finansowej, produkcyjnej, a także dla wydawców i edytorów treści zrealizowaliśmy wiele serwisów oraz aplikacji, dlatego w 2022 roku zdecydowaliśmy się opracować dla nich dedykowaną ofertę: W 2022 roku wdrożyliśmy nowe usługi i rozwiązania dla tych branż:

  • Financial Services - kalkulatory, programy lojalnościowe, zaawansowane mechanizmy bezpieczeństwa dla banków, firm ubezpieczeniowych, leasingowych, itd.,
  • Manufacturing - dla przedsiębiorstw z branży produkcyjnej budujemy dedykowane serwisy prezentujące ich ofertę produktową, opcjonalnie integrując je z systemami CRM, ERP oraz wyposażając w narzędzia do automatyzacji marketingu; oprócz tego - co niezwykle istotne - zapewniając rozwiązania eCommerce,
  • Media i Publishing - dla wydawców tworzymy spersonalizowane CMS-y z licznymi funkcjonalnościami zapewniając także wsparcie, hosting, ale również umożliwiamy migrację obecnego CMS do Drupala

Nowi klienci, nowe case study

W 2022 roku rozpoczęliśmy współpracę z 24 nowymi klientami z całego świata. Regularnie opisujemy projekty z klientami w sekcji Case Study. W ostatnim roku dodaliśmy opisy naszych prac dla:

Exide Technologies (branża produkcyjna)

  • stworzenie środowiska produkcyjnego i testowego,
  • aktualizacje modułów,
  • optymalizacja SEO,
  • liczne funkcjonalności (np. dealer search),

Zawsze Pomorze (branża wydawnicza)

  • implementacja Thunder Drupal CMS adresowanego specjalnie dla wydawców,
  • wdrożenie hostingowych rozwiązań gwarantujące płynne działanie serwisu podczas wzrostu ruchu,
  • integracja z Revive Adserver celem dodawania i wyświetlania reklam,

PZPN Headless Drupal (branża sportowa)

  • rozbudowanie systemu Headless CMS zasilającego danymi kilka stron internetowych oraz systemów wewnętrznych,
  • stworzenie dedykowanych komponentów na potrzeby biblioteki PZPN,

Certyfikacja Laravel

W związku z tym, że od wielu lat budujemy aplikacje webowe z wykorzystaniem Laravela: od consultingu, poprzez architekturę, development, kończywszy na hostingu oraz wsparciu dołączyliśmy do grona certyfikowanych firm Laravel.

Droptica - Certyfikowana firma Laravel

 

DrupalCamp Poland

W maju 2022 roku powróciliśmy do stacjonarnej odsłony organizowanego przez nas DrupalCamp Poland, które odbyło się we Wrocławiu. Wśród licznych sesji pojawiły się m.in. takie tematy jak: nowości w Drupalu 10 oraz 11, Migrate API w Drupalu, testy automatyczne w PHPUnit. Oprócz sesji, których playlista znajduje się niżej, miały miejsce także dyskusje BoF, a także afterparty dla uczestników. Sponsorami nagród w konkursach, która ponadto się odbywały w ramach tej już 11. edycji eventy zaś byli drupalize.me, Jet Brains, a partnerami medialnymi: DrupalCon, MobiRank, No Fluff Jobs.

DrupalCon Prague

Jako złoty sponsor uczestniczyliśmy we wrześniu na DrupalCon Prague. Byliśmy obecni ze swoim stoiskiem na miejscu i dzieliliśmy się naszymi doświadczeniami z Drupalem i web developmentem. Reprezentowali nas: Maciej Łukiański (CEO), Agnieszka Sadowska (PM), Diji Kimura (Sales), Alina Urbaniak-Gawlik (Marketing), Agata Charęza(HR).

Doptica na DrupalCon Prague

 

Większy zespół i Droptica Academy

Nowi klienci to również potrzeba nowych pracowników. W 2022 roku dołączyło do nas 28 osób z czego aż 20 z nich to programiści. Jednocześnie nasi developerzy potwierdzają swoją drupalową wiedzę, czego efektem na koniec 2022 roku jest w Droptica 65 certyfikatów Acquia. Uczestniczą ponadto w licznych treningach i szkoleniach, m.in.: Laravel, Next.js, Pimcore, Sylius.

Powołaliśmy do życia Droptica Academy. Jest to program szkoleniowy przygotowujący do pracy na stanowisku PHP Fullstack Developera. Program składa się z tutoriali - uczestnik w trakcie trzech miesięcy poznaje HTML, CSS, JavaScript i PHP oraz przygotowuje własny projekt. Osoba z najlepszą oceną składową (projekt oraz rozmowa) otrzymuje propozycję stażu. W 2022 roku odbyła się pierwsza edycja: trzy osoby zakończyły staż i jedna z nich rozpoczęła pracę na stanowisku Junior Developera, a dwie są jeszcze w trakcie stażu.

Droptica Podcast

W 2022 roku stworzyliśmy Droptica Podcast, w którym przybliżamy Drupala. Mówimy o funkcjonalnościach, modułach, korzyściach z budowy serwisów internetowaych właśnie na Drupalu. Obecni jesteśmy na Spotify, Google Podcast i Apple Podcasts.

Droptica Podcast

 

Blog posty i DevTalks

Piszemy! W 2022 roku napisaliśmy 128 blog posty. Nasz blog podzielony jest na kategorie, mi.in.: Drupal, Moduły Drupala, Drupal Tutoriale, Technologia, eCommerce, design, PHP.

W ramach dzielenia się wiedzą i rozwijania społeczności co dwa miesiące organizujemy spotkania online DevTalks, w trakcie których developerzy, project managerowie, ale także osoby z sales i marketing teamu omawiają zagadnienia związane z ich codzienną pracą. Wstęp na wydarzenie jest otwarty, a rok 2022 to ingauguracja tego eventu w nowej odsłonie (wcześniej DrupalDay).

Plany na 2023 rok

W 2023 roku nadal planujemy rozszerzać zakres usług, zatrudniać nowych specjalistów i pozyskiwać nowych ciekawych klientów. Chcemy zwiększyć zatrudnienie z obecnych 75 osób do około 100-130 osób. 

Wraz ze wzrostem liczby osób zachodzą zmiany w strukturze organizacji. Jesteśmy w trakcie tworzenia nowych stanowisk, które pozwolą na lepsze funkcjonowanie coraz większej firmy. Planujemy zintensyfikować działania marketingowe i rekrutacyjne, dlatego w tych departamentach rozbudowujemy zespół.

Podczas kolejnego roku będzie można nas spotkać na kilku konferencjach, m.in. na: DrupalCon we Francji, Infoshare w Gdańsku, DrupalCamp Poland we Wrocławiu, PHPers Summit w Poznaniu i kilku innych wydarzeniach. Szczegóły niedługo na naszym blogu i na naszych profilach w social media.

Planowany wzrost będzie dla nas dużym wyzwaniem z powodu spowolnienia w gospodarce światowej, ale planujemy się rozwijać pomimo tej trudnej sytuacji.

Do zobaczenia za rok w blog poście z podsumowaniem 2023 roku!

Looking for a job as a PHP/Drupal Developer?