Nasza agencja drupalowa wdrożyła wewnętrzny portal DIALOGu, który został nominowany w ogólnopolskim konkursie na najlepszy firmowy intranet INTERNALE POLAND 2011.
– Postawiliśmy także na rozwój naszej kultury organizacyjnej i stworzyliśmy pracownikom przyjazne miejsce do codziennych, „wirtualnych” spotkań – podkreśla Robert Banasiak, wiceprezes Zarządu DIALOGu.
DIALOGOWNIA nie jest bowiem wyłącznie serwisem z aktualnościami. Zgodnie z najnowszymi trendami, portal został rozbudowany o elementy społecznościowe. Każdy użytkownik ma swój profil, może dodawać komentarze do opublikowanych artykułów, dzielić się pomysłami na rozwój firmy i poprawę obsługi klientów czy dostosować stronę profilową do swoich potrzeb.
– Ze względu na to, że DIALOG dostarcza swoje usługi na terenie całej Polski i nasi pracownicy pracują w wielu miastach, spersonalizowana jest nawet prognoza pogody. Po zalogowaniu użytkownik naszego intranetu widzi nie ogólną, ale tę pogodę, która jest przewidywana w jego miejscowości – dodaje Robert Banasiak.
– Praca nad uruchomieniem portalu DIALOGu była dla nas sporym wyzwaniem – mówi Grzegorz Bartman z wrocławskiej agencji interaktywnej openBIT - Drupal Experts. – System powstał w oparciu o CMS Drupal w wersji 6. Aby dostosować aplikację do potrzeb użytkowników, stworzyliśmy 20 dedykowanych modułów. Wykorzystaliśmy także około 70 gotowych modułów Drupal. Poszczególne elementy systemu są zarządzane w całości przez panel administracyjny. Użytkownicy zostali podzieleni na rangi, zależnie od potrzeb przyznania im dostępu do określonych sekcji zarządzania witryną – wyjaśnia.
W tworzeniu codziennych treści DIALOG współpracuje m.in. z portalami branżowymi i informacyjnymi. Spółka planuje uruchomienie kolejnych modułów i funkcjonalności serwisu.
– Niezwykle doceniamy rolę intranetu i korzyści z wdrożenia tak nowoczesnego narzędzia do zarządzania komunikacją wewnętrzną naszej spółki. DIALOGOWNIA i jej konsekwentny rozwój należy dziś do grupy kluczowych projektów DIALOGu – dodaje Robert Banasiak.
INTERNALE POLAND to unikalne w Polsce wydarzenie. Jego celem jest budowa wizerunku branży komunikacji wewnętrznej i intranetów oraz wyznaczanie standardów ze szczególnym uwzględnieniem promowania osób i dobrych praktyk realizowanych projektów. Wyniki tegorocznego konkursu poznamy 6 października na kongresie Komunikacji wewnętrznej i intranetów – EICIM.