-

Mautic Conference Global 2024 w pigułce. Jak zapowiada się konferencja?

Rakieta zmierzająca w kierunku planety Mautic Conference Global 2024 powoli się zapełnia. Wsiadają kolejni uczestnicy, komplet prelegentów już na pokładzie. Wirtualny lot wystartuje już 10 lipca i poniesie załogę na dwudniową konferencję online, skoncentrowaną wokół Mautica i marketing automation. My też tam będziemy! Dlatego przeglądamy agendę wydarzenia, aby dowiedzieć się, jak zapowiada się ten event.

Droptica sponsorem Bronze+ wydarzenia

Mautic Conference Global to konferencja, na którą co roku czekają wszyscy użytkownicy i entuzjaści platformy marketing automation - Mautic. Wydarzenie odbywające się 10-11 lipca po raz kolejny ma wirtualną formułę, dzięki czemu zbiera przed komputerami uczestników z całego świata, chętnych do dyskusji i zdobywania nowej wiedzy. Wśród nich znajdą się marketerzy, project managerowie, twórcy treści, programiści, DevOps czy szefowie agencji.

Zespołu Droptica również nie mogłoby zabraknąć w tym gronie. Rozwój, wsparcie i hosting Mautica już od lat stanowi jedną z naszych usług, dlatego ciągle staramy się poznawać nowości, funkcjonalne rozwiązania i najlepsze praktyki. A czy jest ku temu lepsza okazja niż oficjalna konferencja? Cóż, nie! Tym bardziej cieszymy się z bycia brązowym sponsorem Mautic Conference Global 2024 i wspierania wydarzenia, które jest w całości poświęcone tej technologii.

Droptica będzie uczestniczyć w konferencji Mautic Conference Global 2024 jako sponsor Bronze+.


Co w programie Mautic Conference Global 2024?

Konferencja MautiCon ma do zaoferowania wiele zarówno doświadczonym specjalistom od Mautica, jak i nowicjuszom, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z automatyzacją marketingu i stawiają pierwsze kroki w tym narzędziu.

Agenda na dwa dni jest wypełniona po brzegi prezentacjami od profesjonalistów. Całość potrwa właściwie od rana do nocy (ostatnie sesje w środę są zaplanowane na godz. 22:30). Plan zawiera zagadnienia techniczne, marketingowe i biznesowe, a sesje poprowadzone będą w języku angielskim lub niemieckim. Przyjrzyjmy się kilku punktom programu, które przykuły naszą uwagę.

Mautic dzisiaj i w przyszłości

To już tradycja, że w trakcie konferencji sygnowanej logo Mautica odbywa się prezentacja, podczas której możemy dowiedzieć się, w jakim miejscu obecnie znajduje się ta platforma open source. Podczas sesji zatytułowanej The Mautic UpdateRuth Cheesley - Mautic Project Lead - przedstawi aktualną sytuację Mautica i odsłoni rąbek tajemnicy związany z planami na przyszłość.

Event online będzie też okazją do przyjrzenia się bliżej procesowi wydawania kolejnych wersji narzędzia. Mautic 5.0 (wraz z planowanym wydaniem 5.1) będzie tematem prezentacji Mattiasa Michaux. Director of Engineering w Dropsolid w swojej sesji Enhancing Mautic's Release Planning and Strategy opowie o nowym podejściu do strategii planowania wydań Mautica, z mocnym akcentem na zakładany plan i cele strategiczne. W trakcie wystąpienia poznamy kamienie milowe wraz z oczekiwanymi wynikami, które mają przynieść kolejne wersje narzędzia, a także spojrzymy wstecz na to, jak poszło w poprzednich przypadkach.    

Ogromną wartość dla wszystkich użytkowników platformy przyniesie również sesja Ask Me Anything, czyli spotkanie z radą Mautica. Zespół w składzie Ekkehard GuembeFavour Chibueze, Ruth Cheesley, Jan Linhart, and Dominique De Cooman, który na co dzień stoi na czele społeczności Mautica, opowie o ostatnich wydarzeniach, celach na przyszłość czy decyzjach dotyczących zarządzania. Każdy uczestnik MautiCon może przesłać swoje pytania.

Sztuczna inteligencja na planecie Mautica

Sztuczna inteligencja to zagadnienie, które nie przestaje rozgrzewać tłumów. Nic więc dziwnego, że podczas tegorocznej edycji Mautic Conference Global ten temat również ma swoich reprezentantów. Czego dowiemy się o AI?

Mocny akcent na sztuczną inteligencję w kontekście Mautica postawi Christopher Penn w swojej prezentacji zatytułowanej Generative AI For Email Marketing. Chief Data Scientist w TrustInsights.ai przedstawi pięć prostych technik do zastosowania z dowolnym modelem generatywnego AI. Dzięki wskazówkom dotyczącym m.in. budowania persony klienta i weryfikacji treści e-maili do odbiorców praca z narzędziem Mautic i podobnymi platformami do marketing automation będzie szybsza i skuteczniejsza.

Z kolejnej prezentacji nauczymy się, jak usprawnić sposób angażowania klientów dzięki czatom wspomaganym przez sztuczną inteligencję. W sesji Revolutionizing Marketing Automation with AI-Driven ChatbotsNagarajan Madhavan - Senior Staff Engineer w Intuit Inc - zbada innowacje w dziedzinie chatbotów AI i opowie o tym, w jaki sposób ulepszają one doświadczenia użytkownika, automatyzują odpowiedzi i skutecznie obsługują zapytania.

Jak wykorzystać technologię AI, aby poprawić zrozumienie zachowań klientów, zoptymalizować kampanie marketing automation, czy osiągać lepsze wyniki? Na te i wiele więcej pytań odpowie Anusha Yella, Principal Software Engineer w AT&T. W swojej prezentacji AI-Driven Insights: Enhancing Marketing Strategies and Automation prelegentka podzieli się z uczestnikami praktycznymi technikami i skutecznymi przykładami z życia, pokazując, że warto wykorzystać sztuczną inteligencję w działaniach marketingowych.

Mautic - więcej niż marketing automation

Ciekawą linią tematyczną w programie są nieoczywiste zastosowania Mautica. Kilka sesji da nam okazję do tego, aby przekonać się, że to narzędzie wykracza daleko poza marketing automation.

I tak pierwszą prezentacją w takim tonie, która zwróciła naszą uwagę, jest Mautic as Event Platform. Prelegent József Keller, CTO w Friendly Automate, pokaże praktyczne zastosowanie Mautica w roli platformy do zatwierdzania wydarzeń i raportowania. Treść sesji będzie podparta prawdziwym przykładem implementacji dla międzynarodowej firmy Pharma.

Ciekawie zapowiada się także prelekcja Introducing Free Plugins for Supercharging Mautic's B2B Capabilities. Ekkehard Guembel, entuzjasta Mautica z Leuchtfeuer Digital Marketing i Community Team Lead, opowie, jak przekształcić to narzędzie w platformę do account-based marketingu. Prelegent zaprezentuje zestaw darmowych wtyczek do Mautica (wraz z przykładami ich użycia), takich jak segmenty firmowe, tagi czy scoring leadów.

Techniczna strona Mautica

Nie ulega wątpliwości, że uczestnicy tej konferencji online co roku wypatrują tematów, które pozwolą im odkryć techniczne aspekty Mautica. Poznać wskazówki, jak łączyć narzędzie z innymi systemami czy przeprowadzić udane wdrożenie. I tym razem w agendzie nie brakuje tego typu sesji.

Dokładnie w tym obszarze tematycznym zapowiada się prezentacja Jana Linharta zatytułowana Deploying Mautic with Docker Compose. Prelegent i Software Engineer w Acquia sprawdzi na oczach uczestników, jakie są dostępne opcje wdrażania Mautica i jak można je ulepszyć. W swojej sesji przywoła narzędzie Docker Compose.

Inną prelekcją podającą konkretne rozwiązania techniczne jest ta, którą poprowadzi Patrick Jenkner (stażysta w zakresie analizy danych i procesów). Prezentacja Automatically test Mautic with Codeception pozwoli zrozumieć, że regularne testowanie to najlepsza droga do uzyskania pewności, że każda część instancji Mautica działa poprawnie. Prelegent przedstawi narzędzie Codeception, którego można użyć do zautomatyzowanych testów w przeglądarce.

Ważnym punktem programu jest także prezentacja skierowana do osób rozpoczynających swoją przygodę z platformą Mautic. Oluwatobi Owolabi, Lead of Mautic Meetup Lagos, w sesji zatytułowanej Beginner's Guide to Troubleshooting Mautic pomoże nowym użytkownikom zrozumieć, jak mogą radzić sobie z problemami napotkanymi podczas pracy z narzędziem. 

Zespół Droptica na Mautic Conference Global 2024

Prezentacje wymienione w tym artykule to tylko wycinek tego, co będzie działo się już 10-11 lipca podczas konferencji online. Szczegóły znajdziesz w agendzie Mautic Conference Global 2024. Tegoroczny program obfituje w sesje z różnych obszarów tematycznych, takich jak rozwiązania techniczne, strategia marketingowa, AI i wiele innych, więc nikt nie będzie się nudził.

W 2024 roku w Mautic Conference Global uczestniczyli Grzegorz Bartman i Daiji Kimura z Droptica.


Tak było podczas edycji Mautic Conference Global 2023; na zdjęciach Daiji Kimura i Grzegorz Bartman

Wsiądź z nami do rakiety pędzącej w stronę eventu, by wspólnie z zaangażowaną społecznością Mautica dyskutować i chłonąć wiedzę. W Droptica od lat oferujemy usługi wokół Mautica, dlatego nie mogło nas zabraknąć na tym wydarzeniu. Weźmiemy udział w konferencji jako Bronze+ sponsor - chętnie poznamy nowe funkcjonalności, wskazówki od specjalistów z całego świata i przybijemy wirtualną piątkę z innymi entuzjastami tego narzędzia! 

-