Jakie są najlepsze projekty stron finansowych? Nasze zestawienie
Istnieje wiele typów stron finansowych. Ze względu na swoje funkcje i cele, różnią się funkcjonalnościami i elementami, które się na nie składają. Klasyfikujemy witryny finansowe i prezentujemy najlepsze projekty, którymi możesz się zainspirować. Sprawdź, czego nie powinno zabraknąć na stronie internetowej Twojej firmy.
Jakie przydatne elementy mogą się znaleźć na stronach internetowych z branży finansowej?
Kluczowymi cechami świetnej witryny korporacyjnej dla marki z branży finansów są funkcjonalność i intuicyjność. Użytkownicy, którzy mają zaufać Ci w kwestii swoich funduszy, będą spodziewać się, że Twoje rozwiązania technologiczne działają bez zarzutu. Poza najważniejszymi elementami strony internetowej, możesz również rozważyć umieszczenie:
- Statystyk, wykresów i diagramów. Cyfry i wizualizacje skutecznie przemawiają zarówno do klientów biznesowych jak i indywidualnych. Zastosowanie takich elementów przyspieszy odbiór treści i może przekonać użytkownika do dokonania zakupu usługi lub zmotywuje do regularnego śledzenia strony.
- Indeksów finansowych. Indeksy i wskaźniki finansowe to wiarygodna informacja na temat aktualnych cen walut i akcji. Sekcja z tymi danymi powinna aktualizować się automatycznie, co wymaga niezawodnej integracji strony internetowej ze źródłem danych. Dostępność takich informacji na Twojej witrynie przyspieszy proces podejmowania decyzji zakupowych i inwestycyjnych, a także zwiększy zaufanie potencjalnych klientów do Twojej marki. Indeksy finansowe mogą pojawiać się na portalach inwestycyjnych i z newsami, ale mogą też zostać uwzględnione na stronie firmy doradczej lub sprzedającej produkty finansowe i stanowić potwierdzenie wartości danej marki.
- Elementów zwiększających wiarygodność. Nie może ich zabraknąć na stronach oferujących usługi i produkty finansowe. Zaufanie to najważniejsza rzecz, zwłaszcza, kiedy jakaś osoba zastanawia się, czy powierzyć firmie swoje pieniądze lub opierać na jej wskazówkach swoje decyzje inwestycyjne. Ludzie bardzo obawiają się oszustw, dlatego musisz zadbać o to, aby Twoja finansowa witryna internetowa dawała im poczucie bezpieczeństwa. W tym celu możesz umieścić na niej loga marek, które z Tobą współpracują, społeczny dowód słuszności lub referencje od zadowolonych użytkowników.
- Czatu. Przed uruchomieniem Twojej witryny internetowej, musisz upewnić się, że są na niej szczegółowe dane kontaktowe. To podstawa w przypadku strony firmowej, jednakże twórcy stron z branży finansowej coraz częściej idą o krok dalej i zamiast formularza kontaktowego (albo dodatkowo), umieszczają na witrynach czat na żywo. Dzięki temu klienci mogą natychmiast uzyskać wsparcie od pracownika danej firmy. Alternatywą dla tego rozwiązania jest implementacja chatbota.
Liczne funkcjonalności muszą jednak iść w parze z wysoką wydajnością i prędkością witryny internetowej. Należy także zadbać o wygodę jej użytkowania i responsywność, eliminując błędy, które mogłyby zaburzyć jej użytkowanie i wykorzystywanie dostępnych funkcjonalności.
Strony inwestycyjne
Strony inwestycyjne muszą wzbudzać zaufanie potencjalnych klientów, ale także przekonywać ich, że warto zainwestować swoje pieniądze. Dlatego witryny tego typu są zwykle dosyć rozbudowane, jeżeli chodzi o treść. Poza szczegółowym opisem misji, usług i zespołu mogą one także posiadać wirtualnego asystenta, panel inwestora (na którym użytkownik może przeglądać swoje inwestycje), bloga (z którego klienci mogą czerpać wiedzę na temat inwestowania).
CoinMarketCap
Użytkownicy CoinMarketCap mają wgląd w rozbudowane zestawienia finansowe i wykresy. Poza szczegółowymi informacjami giełdowymi, na samej górze strony można znaleźć wybrane indeksy finansowe i informacje na temat rynku kryptowalut. To jednak nie koniec, ponieważ poza danymi i statystykami finansowymi, do dyspozycji czytelników jest także rozbudowana baza wiedzy. Na stronie użytkownik znajdzie nie tylko bloga, ale także CrypTown (tablicę z newsami), słownik pojęć, a także link do kanału na YouTube, na którym znajdują się liczne filmy.
Na stronie można znaleźć nie tylko porady i sprawdzone informacje ze świata kryptowalut i giełdy, ale także prognozy i przewidywania. Marka stworzyła listę państw, które zalegalizowały kryptowaluty jako środek płatniczy oraz zestawienie tych, które jeszcze tego nie zrobiły. Zalogowani użytkownicy mogą „polubić” dany kraj, głosując tym samym na to, które państwo najszybciej zalegalizuje kryptowaluty. Każdy użytkownik może zagłosować na trzy kraje. W ten sposób platforma angażuje swoją społeczność. Witryna wykorzystuje także elementy grywalizacji. Głosując w rankingach, można zdobywać diamenty, które można potem wymieniać na specjalne nagrody i oferty. CoinMarketCAp daje internautom dostęp do Cryptocurrency Converter Calculator — narzędzia, dzięki któremu można przeliczać kryptowaluty (odpowiednik tradycyjnego przelicznika walut).
Touzi Capital
Firma inwestycyjna Touzi Capital motywuje internautów do podjęcia działania już od pierwszych sekund przeglądania strony. W sekcji hero znajduje się CTA Start investing (zacznij inwestować), a zaraz poniżej pojawiają się referencje od zadowolonych klientów. Niżej przedstawione są powody, dla których użytkownicy powinni wybrać usługi tej właśnie firmy. Te krótkie teksty zawierają już pierwsze statystyki, które zwiększają wiarygodność przekazu.
Cała zakładka How it works (jak to działa) pokazuje, jak przebiega współpraca z Touzi Capital. Potencjalni klienci mogą zapoznać się z licznymi wykresami i diagramami, a na dodatkowe pytania użytkowników odpowiada sekcja FAQ umieszczona w podstronie How it works. Szczegółowa sekcja z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania pomaga odnaleźć się na stronie nawet mało obeznanemu z tematem internaucie. Jeżeli tam nie znajdzie odpowiedzi, może zawsze przejść do podstrony Resources, na której znajdzie posty blogowe i podcasty dotyczące inwestowania.
Strony z informacjami z branży finansowej
Istnieją strony finansowe pełniące funkcję informacyjną, skupiające się na dostarczaniu wiedzy swoim użytkownikom. Tego typu witryny to najczęściej magazyny dotyczące finansów w wersji online. Mogą przypominać czasopismo lub bloga. Ich autorzy publikują mniej i bardziej rozbudowane teksty na temat nowości w świecie biznesu, inwestycji i wydarzeń, które wpływają na rynek — wszystko zależy od prowadzącej je redakcji i celów, jakie sobie wyznaczyła. Mogą pojawiać się także treści inne niż artykuły, np. podcasty i wideo.
Forbes
Z pewnością niewiele jest osób, które nie znałyby witryny Forbes. Jest to magazyn online, dotyczący w największej mierze finansów, biznesu i technologii. Artykuły, które można tam znaleźć, są skierowane do różnych odbiorców, zarówno profesjonalistów z branży finansowej, jak i laików.
Opublikowane przez Forbes treści podzielone są na kategorie i podkategorie (np. miliarderzy z podkategoriami dla poszczególnych krajów, pieniądze z podkategoriami takimi jak bankowość, inwestycje, fintech, podatki). Dzięki takiemu podziałowi czytelnikowi łatwiej jest odnaleźć treści, którymi jest zainteresowany. Strona wykorzystuje także system rekomendacji do polecania użytkownikom treści, które mogą ich zaciekawić. Wyświetla także najpopularniejsze wpisy, wskazując, ilu czytelników się z nimi zapoznało.
Po założeniu konta, internauta może „zasubskrybować” treści danego autora, aby otrzymywać powiadomienia o nowych publikacjach. Niektóre artykułu są dostępne także w wersji audio, co umożliwia ich odbiór podczas wykonywania innych czynności. Darmowy dostęp daje jednak ograniczone możliwości korzystania ze strony, aby zyskać pełny dostęp do tekstów, konieczne jest zaprenumerowanie magazynu online.
MarketWatch
Strona MarketWatch również zawiera zróżnicowane treści. Poza artykułami podzielonymi tematycznie widzimy także sekcje z danymi na temat zmian na giełdzie (tego elementu nie ma na portalu Forbes), co pozwala osobom inwestującym i prowadzącym biznesy być na bieżąco w zakresie zmian na giełdzie. Obok indeksów finansowych umieszczono sekcję z krótkimi notkami na temat ważnych informacji z rynku finansowego. W zasadzie, gdzie nie spojrzysz, tam pojawiają się wykresy i liczby, dające większe pojęcie o tym, co dzieje się w świecie biznesu.
Użytkownik może stworzyć własne konto na tym portalu, subskrybować i śledzić różne treści. Podobnie jak w przypadku Forbesa, aby otrzymać nieograniczony dostęp do treści na MarketWatch, konieczne jest prenumerowanie magazynu. Dzięki wykupieniu płatnej wersji zyskuje się też możliwość dodawania materiałów do tzw. watchlisty, dostęp do newslettera i podgląd strony z ograniczoną liczbą reklam.
Strony o zarządzaniu finansami osobistymi
Tego typu strony powinny przede wszystkim edukować, ale także dostarczać łatwych w użyciu narzędzi do porównywania ofert i kalkulatorów finansowych. Przemyślana, dobrze prowadzona witryna dotycząca zarządzania finansami osobistymi może z łatwością łączyć klientów z usługodawcami, tworząc dynamiczną społeczność.
SmartAsset
SmartAsset jest wielofunkcyjnym serwisem - służy nie tylko znalezieniu odpowiedniego doradcy finansowego, ponieważ są na nim również kalkulatory finansowe i porady na temat zarządzania swoim budżetem. Pod każdym kalkulatorem znajduje się obszerny artykuł na tematy z nim związane.
Na stronie jest wiele informacji na temat rynku nieruchomości, a także wykresy i tabele ze stawkami. Witryna udostępnia zaawansowane opcje filtrowania treści, dzięki którym internauci mogą szybko znaleźć teksty i oferty, które są dla nich odpowiednie.
Publikacje są podzielone na kategorie tematyczne, a w każdej z nich można znaleźć kalkulatory, porównywarki, wskazówki i recenzje. Jeszcze więcej przydatnych treści jest na blogu firmowym — SmartReads.
Cash Money Life
Zaraz po wylądowaniu na stronie głównej Cash Money Life użytkownikowi daje się do zrozumienia, że witryna może rozwiązać jego liczne problemy. Przyciski w formie kafelków prezentują — niekiedy żartobliwie — zadania, w którym może pomóc firma. Cash Money Life oferuję pomoc np. w założeniu konta oszczędnościowego, zdobyciu karty kredytowej, a nawet w zostaniu milionerem. Po kliknięciu konkretnego kafelka zostaniesz przekierowany do artykułu z poradami finansowymi.
Strony z poradami wyglądają jak blogi. Cash Money Life dzieli publikacje na te poświęcone bankowości, kartom kredytowym, ubezpieczeniom, pożyczkom itd. Autorzy tworzą zestawienia najlepszych ofert, marek i rozwiązań.
Dodatkowo firma zaprasza do zapisania się do bazy mailingowej, umieszczając dużą, wyróżniającą się sekcję na środku strony głównej, pomiędzy treściami i miniaturkami artykułów z różnych kategorii. Zapis do newslettera zapewnia użytkownikowi otrzymywanie informacji na temat nowych publikacji. Witryna daje możliwość komentowania wpisów, dzięki czemu społeczność może prowadzić dyskusje.
Najlepsze strony banków
Strony banków muszą przede wszystkim być przejrzyste, intuicyjne i funkcjonalne. Trudności w nawiązaniu kontaktu — założenia konta online, wypełnienia formularza, skorzystania z kalkulatora — mogą sprawić, że klient zrezygnuje i poszuka innego banku.
Wells Fargo
Strona banku Wells Fargo ma intuicyjną nawigację. Umożliwia szybkie i łatwe logowanie oraz zarządzanie swoimi produktami. Te są dobrze uporządkowane. Użytkownik wchodzi w zakładkę odpowiadającą jego potrzebom i tam dopiero się loguje. Dzięki temu nie rozprasza go zbyt dużo przycisków, zakładek i możliwości związanych z innymi produktami, którymi może nie być zainteresowany. Na witrynie wykorzystano kafelki, aby wyróżnić część usług.
Na stronie głównej poza elementami z wezwaniem do działania, przenoszącymi do podstron konkretnych usług, znajdziemy także sekcję ze wskazówkami dla potencjalnych klientów. Istnieje także strona Wells Fargo Stories, z artykułami związanymi z marką, do której można przejść ze strony głównej.
United Bank
United Bank stawia na dosyć nietypową dla branży usług finansowych uspokajającą zieleń w projekcie swojej strony internetowej. Dzięki temu kolorowi wyznaczono wyraźnie sekcję z elementami umożliwiającymi logowanie. Znajduje się ona w górnej części witryny, więc użytkownik nie ma problemu z jej zlokalizowaniem. Warto również zwrócić uwagę na bardzo intuicyjne menu główne, które dzieli podstrony ze względu na typ usług:
- usługi dla klienta indywidualnego,
- usługi dla biznesu,
- zarządzanie majątkiem,
- bankowość internetowa,
- bankowość mobilna.
Taki podział sprawia, że potencjalny klient bez problemu odnajdzie podstronę poświęconą usłudze, którą jest zainteresowany. Bank wyróżnia też swoje niektóre usługi, prezentując je na kafelkach.
Strony firm z branży fintech
Strony organizacji z branży fintech promują jedno lub wiele z rozwiązań danej firmy — np. aplikację do zarządzania budżetem, do inwestowania, przesyłania środków itd. Projekty takich stron są zwykle nowoczesne i kojarzą się z innowacyjnością. Zawierają atrakcyjne grafiki, a także opisy zalet i zastosowań produktu. Mogą też posiadać animacje i wideo. Charakterystyczne są także dobrze widoczne i liczne wezwania do działania, które mają za zadanie przekonać klienta do przetestowania rozwiązania.
Revolut
Revolut to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w swojej branży. Firma stawia na nowoczesny design, wykorzystując grafiki i zwięzłe hasła. Marka przedstawia na stronie atrakcyjne funkcjonalności swojej aplikacji (np. natychmiastowe płatności na telefon, inteligentne funkcje do zarządzania budżetem czy rabaty od wybranych marek). Na witrynie można znaleźć zwięzłe opisy funkcjonalności (zarówno dla osób prywatnych jak i firm), dzięki którym potencjalny użytkownik dowiaduje się, co dokładnie oferuje aplikacja. Umieszczenie screenów z aplikacji pozwala użytkownikom od razu zobaczyć, jak prosta jest jej obsługa. Już w sekcji hero znajduje się wezwanie do działania, po którego kliknięciu jesteśmy zachęcani do pobrania aplikacji na telefon i przetestowania jej. Wystarczy podać numer telefonu, aby otrzymać SMS-em link do pobrania programu.
Źródło: Strona Revolut
W kolejnych sekcjach marka określa swoją grupę docelową, wskazując, że Revolut jest aplikacją przydatną dla podróżujących po świecie i wymienia zalety stosowania jej podczas wyjazdów zagranicznych (atrakcyjne kursy wymiany walut, wstęp do saloników lotniskowych, wygodne płatności). Na stronie znajduje się kalkulator walutowy, dzięki któremu internauta może nie tylko przeliczyć walutę, ale także zapoznać się z atrakcyjnymi stawkami Revoluta. Marka tworzy aktywną społeczność, przede wszystkim pośród podróżników. Na stronie znajduje się rozbudowane forum, na którym użytkownicy mogą swobodnie dyskutować na różne tematy związane z Revolutem i nie tylko.
Ellipsys Financial Markets
Wideo w sekcji hero strony Ellipsys Financial Markets sprawia, że od pierwszego momentu przebywania na stronie użytkownik ma skojarzenia z inwestycjami. Poniżej znajduje się dynamiczny pasek zawierający indeksy finansowe (aktualne kursy walut). Swoją wiarygodność marka zwiększa, publikując loga partnerów, a także umieszczając informację o przeprowadzaniu audytów swojej działalności.
Zaletą strony jest wyraźny podział treści. Zakładka Trading Platforms zawiera szczegóły na temat konkretnych rozwiązań marki i wideo prezentujące te produkty. Część Trading Info stanowi natomiast obszerną bazę wiedzy. Zawiera ona tabele z marżami, opisy typów zamówień, kontraktów i dokumenty stworzone przez firmę. Krótko mówiąc, są tam szczegółowe informacje dotyczące współpracy, z którymi może chcieć się zapoznać każdy potencjalny klient.
Firma Ellipsys Financial Markets stworzyła także strony z przydanymi informacjami inwestycyjnymi i szczegółowym FAQ, a dodatkowo prowadzi bloga z newsami ze świata inwestycji.
Najlepsze projekty stron finansowych - podsumowanie
Wysokiej jakości strony finansowe zawierają zwykle dużo informacji, elementów i funkcjonalności. Stworzenie projektu witryny firmowej, która da Twoim klientom dostęp do najważniejszych narzędzi i treści, bez przytłaczania ich dużą ilością wiedzy, może być czasochłonne. Najważniejsze jest wybranie odpowiednich elementów, które pomogą Twojej firmie jak najlepiej przedstawić Twoją ofertę. Możesz zainspirować się wyżej opisanymi stronami. Wykorzystują one najważniejsze składniki stron finansowych. Warto także wyraźnie oddzielić część edukacyjno-informacyjną (blogi, kalkulatory i rankingi) od oferty, aby użytkownik mógł łatwo odnaleźć to, czego szuka. Dobrze jest również postawić na nowoczesne rozwiązania, takie jak czatboty i zaawansowane filtrowanie ofert.
Możemy zaprojektować wysokiej jakości, wydajną i funkcjonalną stronę finansową dla Twojej organizacji, która będzie w stanie wyświetlać duże ilości danych w formie tabel i wykresów, aktualizujących się automatycznie. Zbudujemy kalkulatory finansowe, których potrzebują Twoich klienci, a także pomożemy Ci uruchomić atrakcyjne programy lojalnościowe.