Jak ulepszyć konwersje z użyciem testów A/B?
Testowanie A/B wprawdzie istnieje od dawna, ale stosuje tę metodę zaskakująco mała liczba firm. Ludzie spędzają długie dni, zastanawiając się, co powinien przekazać baner na głównej stronie, a kiedy już podejmują decyzję, nigdy nie zawracają sobie głowy, żeby po pewnym czasie sprawdzić, czy ów decyzja była słuszna.
W naszej agencji drupalowej mówimy: przetestuj! Robimy to i osiągamy świetne wyniki.
Czym jest testowanie A/B?
Testy A/B to praktyka wykorzystywania różnych rzeczy dla oddzielnych grup użytkowników i sprawdzania, co działa lepiej. Klasycznym przykładem byłoby umieszczenie dla połowy odwiedzających witrynę internetową czerwonego przycisku CTA i niebieskiego dla drugiej połowy. Następnym krokiem byłoby policzenie, który kolor jest klikany częściej.
Kolor przycisku jest oczywiście uproszczonym przykładem. W rzeczywistych sytuacjach możemy mierzyć różne elementy: począwszy od obrazów, poprzez teksty, projekty graficzne, kończywszy na całych layoutach. Pozwala to nam stopniowo ulepszać stronę internetową i mieć pewność, że robimy właściwe rzeczy.
Dlaczego test A/B?
Przetestuj i popraw konwersje
Małe zmiany na stronach mają duże znaczenie. Podmienienie obrazu, zmodyfikowanie treści CTA, dodanie lub usunięcie linków do kontaktu: wszystkie te rzeczy mogą mieć wpływ na to, co robią twoi użytkownicy, a ostatecznie - na konwersję. Bez testów A/B jest niezwykle trudno - jeśli nie niemożliwe - zdecydować, czy sugerowane zmiany mają sens, a także ustalić, które z nich wprowadzić. Ponadto nic nie zachęca do tego, żeby nimi się posłużyć, kiedy nie widać jeszcze rezultatu.
Testy A/B pozwalają wdrożyć zmiany, które mają na celu zwiększyć konwersje i zweryfikować różne hipotezy. O wiele łatwiej jest zmienić CTA lub design, a tym samym wypróbować nowe rozwiązania, jeśli możemy łatwo sprawdzić, czy to działa.
Unikaj kosztownych błędów
Testy A/B to nie tylko ulepszenia, ale także troska o to, aby nie niszczyć tego, co już mamy.
Zgadza się, testy A/B są świetne, kiedy budujesz nową stronę internetową, ale o WIELE WAŻNIEJSZE jest, gdy masz już działającą witrynę. Jeśli twoja korporacyjna strona napędza sprzedaż (formularze kontaktowe są wypełniane, zamówienia są składane), to ewentualne zmiany, które zechcesz wprowadzić, mogą narazić na zniszczenie dotychczasowej wartości.
Kumulacja efektów testów A/B
Pojedynczy test A/B rzadko daje znaczącą zmianę, ale w połączeniu mogą one mieć naprawdę silne odziaływanie. Spójrzmy na przykład.
Dla naszego klienta - TrainingRealm.com - przeprowadziliśmy niedawno dwa proste testy, które pozwoliły zwiększyć klientowi wydajność o pełne 31%. Testy były bardzo proste:
1. Zmieniliśmy nagłówek banera strony głównej
Początkowo tekst banerowy brzmiał: „Training Realm - the ultimate training instructor”. Zasugerowaliśmy, że bardziej wyraźny nagłówek może być lepszy. Zaproponowaliśmy zmianę na: „TRAINING REALM 100 PUSH-UPS, 50 PULL-UPS 300 SIT-UPS”, co pomogło użytkownikom przychodzącym z innych stron treningowych szybko zrozumieć, gdzie się znajdują.
Wynik: wzrost rejestracji o 18%.
2. Dodaliśmy referencje na ekranie zakupu subskrypcji
Rozszerzyliśmy stronę zarządzania subskrypcją, dodając opinie użytkowników z fotografiami ich twarzy.
Wynik: 11% wzrost konwersji do płatnych subskrybentów
Ogólnie te dwie zmiany spowodowały wzrost liczby subskrypcji o 31%.
Wszelkie dalsze zmiany, które wprowadzimy w aplikacji, będą miały złożony efekt i zwiększą jeszcze bardziej współczynnik subskrypcji. Jeśli znajdziemy zmianę, która wywoła konwersję o 5%, ogólna poprawa trzech zmian wyniesie 37,5% (widać tu jak wyniki się kumulują).
Co również ważne - nigdy nie wprowadzimy zmiany, która zredukuje subskrypcje. Wykryjemy to szybko i usuniemy.
Wypróbuj test A/B na swojej stronie!