Drupalowa agencja pracująca zdalnie
Coraz więcej firm deweloperskich (choć nie tylko) realizuje usługi w oparciu o system pracy zdalnej. Z jednej strony jest to znak czasu, z drugiej - rezultat globalnych zmian. Obecna pandemia jest dodatkowym katalizatorem tychże zmian. Jest ona również testem przygotowania się przez firmy do nowej sytuacji. Zdalne realizowanie programistycznych zadań czym innym bowiem będzie dla przedsiębiorstw, dla których praca zdalna to część wewnętrznej kultury a czym innym dla tych, które nagle zredefiniować muszą całkowicie styl pracy.
Praca zdalna jako część strategia kontynuacji działalności
Strategia kontynuacji (Business Continuity Plan) stanowi o sile danej firmy. Jeśli organizacja ją posiada, oznacza to, że kadra zarządzająca działała z wyprzedzeniem, a przedsiębiorstwo jest zabezpieczone przed nieprzewidzianym kryzysem. Zagwarantowanie klientom dostarczenia usługi jest bowiem kluczowe, a tym większe w czasach kryzysu. Bycie podporą w turbulentnych czasach to najlepszy prezent jaki można dać swoim klientom.
Praca zdalna świetnie wpisuje się w możliwość zapewnienia ciągłości procesów. Dzięki budowie procesów tak, by mogły być realizowane z dowolnego miejsca, firmy usługowe, w tym agencje programistyczne, mogą zapewnić, że ryzyko przerwy w świadczeniu usługi jest praktycznie nieistotne.
Dzięki temu, że w Droptica zawsze pracowaliśmy jako firma ze zdalną filozofią, sytuacja kryzysu zmuszającego nas do opuszczenia biur nie miała najmniejszego wpływu na poziom świadczonej usługi. Mogliśmy dzięki temu zapewnić bezpieczeństwo naszych klientów i nie byli oni narażeni na jakiekolwiek ryzyko.
My pracujemy zdalnie od początku
Droptica pracuje w modelu zdalnym od samego początku. Dzięki temu mamy wypracowane procesy i mechanizmy pracy zdalnej dające bardzo dobre rezultaty.
Przejście na pracę zdalną nie jest proste
Przejście na pracę zdalną to nie tylko przeniesienie komputerów do domów pracowników. Skuteczna praca zdalna jest możliwa jeśli firma ma procesy i narzędzia umożliwiające pracę zdalną. Firmy przesiadające się na zdalność muszą to wszystko wypracować i nie zawsze będzie to proste. W wielu przypadkach wymagana będzie zmiana całej kultury firmy. Wliczając w to również to, że nie każdy pracownik dobrze radzi sobie w sytuacji pracy zdalnej, niektóre firmy mogą mieć duże problemy w adaptacji. Firma to duży złożony organizm i żeby działał sprawnie wszystkie części muszą do siebie pasować.
W Droptica od samego początku, biorąc to również pod uwagę w czasie rekrutacji, tworzyliśmy zespoły, które mogły pracować zdalnie bardzo skutecznie. Wszystkie narzędzia i procesy zawsze dobierane były i projektowane z uwzględnieniem wymagań pracy zdalnej. Dzięki temu przechodzenie w tryb w pełni zdalny nie wymaga u nas w zasadzie żadnych zmian. Używamy dokładnie tych samych narzędzi i procesów, które działały dla nas i naszych klientów skutecznie od lat.
Narzędzia - software
Jest wiele narzędzi wspomagających pracę zdalną. Każda firma musi wypracować swój miks pasujący do modelu pracy i procesów biznesowych. W Droptica używamy przede wszystkim Slack, Jira, AWS, i Githuba jako podstawowych narzędzi systemowych. Więcej o narzędziach przez nas wykorzystywanych można przeczytać w artykule na temat narzędzi jakich używamy.
Narzędzia - hardware
W Droptica od samego początku stawialiśmy na mobilność pracowników. Dzięki temu, że każdy z naszych pracowników otrzymywał zawsze do pracy szybki i wydajny laptop, praca zdalna jest dla nas super prosta.
Oczywiście, aby pracujący u nas programiści byli jak najbardziej wydajni, oczekujemy od nich pracy na zestawie monitorów. Każdy otrzymuje 2 dodatkowe i dbamy o to, aby każdy miał dobrze zorganizowane stanowisko pracy.
Szkolenie, komunikacja, kultura
Aby firma pracowała sprawnie jako firma zdalna, musi ona poświęcić wiele uwagi kulturze i komunikacji. Trzeba osiągnąć odpowiedni balans pomiędzy szybkością odpowiedzi na pytania zadawane na messengerach z umożliwieniem programistom pracy w skupieniu, niezbędnej do efektywnego dostarczania kodu. Firmy, w których pracownicy przyzwyczaili się, że zawsze można do kogoś podejść i się o coś zapytać, będą musiały wykonać sporo pracy, aby przestawić się na szybką ale i efektywną komunikację zdalną.
W Droptica bardzo pomaga nam w tym SCRUM. Dzięki jego zastosowaniu mamy konkretne spotkania o wyznaczonych godzinach. Oprócz tego wypracowaliśmy mechanizmy komunikacji zdalnej i asynchronicznej, które pozwalają nam z sukcesem komunikować się dostarczając funkcjonalność. Nasze zespoły wypracowały systemy i oczekiwania pozwalające im pracować bez zbędnych przerw wynikłych z przerw w komunikacji wywołanych zdalnością.
Zdalna agencja drupalowa i klient
W trakcie przechodzenia w model pracy zdalnej firma nie może zapomnieć o kliencie. Klienci wszak są jednym z najważniejszych ogniw całego procesu produkcji w firmy programistycznej.
W przypadku wielu firm chcących pracować zdalnie nowe metody współpracy z klientami będą musiały być wypracowane, szczególnie jeśli wcześniej standardem były spotkania twarzą w twarz.
W Droptica współpracujemy z klientami zdalnie od samego początku. Większość naszych klientów znajduje się w innych krajach i choć widzimy się często (nawet codziennie), bezpośrednie kontakty nie są nam zupełnie potrzebne do skutecznego porozumiewania się czy współpracy. Dzięki temu, że nasi pracownicy są przeszkoleni i doświadczeni w pracy zdalnej z klientami z odległych lokalizacji, jesteśmy w stanie świadczyć im usługi na dokładnie takim samym poziomie jak zawsze.
Jak wybrać agencję pracującą zdalnie
Jeśli chcesz wybrać firmę pracującą zdalnie jako swojego dostawcę, warto sprawdzić czy agencja:
- praktykuje system zdalnej pracy i od jak dawna
- posiada proces realizacji projektów który działa skutecznie w pracy zdalnej
- wspiera swoich programistów i w organizacji ich środowisk ich pracy
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak wybrać, przeczytaj nasz artykuł o tym jak wybrać najlepszą najlepszy zespół programistów drupala.
Agencja zdalna jest bardziej efektywna
W 2014 roku Harvard Business Review opublikował wnioski z badań, gdzie w jednej z firm call-center zdecydowano sprawdzić “czy” i “w jakim stopniu” zdalna praca przekłada się na efektywność pracowników. Przez dziewięć miesięcy połowa osób wykonywała pracę z domu, druga połowa znajdowała się w biurze. Okazało się, że aż o 13.5% osób pracujących z domu wykonało więcej telefonów do potencjalnych klientów w porównaniu z grupą biurową. Wyliczono, że dzięki temu w skali dziewięciomiesięcznej firma zyskała 1900 USD na pracowniku i jeden extra dzień roboczy w tygodniu.
Podsumowanie
Czy więc nie warto rozważyć współpracy z takimi agencjami drupalowymi, dla których przystosowanie się do zmieniających się warunków jest realizacją i kontynuowaniem planu, aniżeli z tymi, dla których to całkiem nowa sytuacja? Nie zawężamy więc zagadnienie do kontekstu aktualnych wydarzeń, lecz spójrzmy szerzej na korzyści płynące ze zdalnej pracy zarówno dla usługodawców, jak i dla klientów.