.

Dobre strony z ofertą firmy — wskazówki i przykłady

Strony z ofertą są podstawową częścią każdej witryny firmowej. Mogą pełnić wiele funkcji. Prezentują klientowi produkt, motywują do nawiązania kontaktu z przedsiębiorstwem, pozwalają na dokonanie zakupu i umożliwiają firmie zbieranie informacji o kliencie. Strony ofertowe mogą zawierać wiele różnych elementów. Wybranie takich, które pomogą Ci osiągnąć konkretny cel, jest bardzo ważne dla sukcesu Twojego biznesu.

Czym jest strona ofertowa i jaki jest jej cel?

Strona ofertowa jest częścią witryny firmowej. Jak sama nazwa wskazuje, pozwala na zaprezentowanie potencjalnym klientom oferty konkretnej marki (jej usług lub produktów). Strona z ofertą może być podstroną Twojej witryny firmowej lub stanowić samodzielną stronę, znajdującą się na innej domenie.

Ze względu na funkcję stron z ofertą, ich umiejscowienie i wykorzystanie, występują one pod różnymi nazwami. Możesz spotkać się z określeniem strona (lub podstrona) ofertowa, sprzedażowa lub po prostu landing page (strona lądowania), ponieważ to do niej często linkują kampanie reklamowe.

Strony ofertowe powinny zawierać nie tylko opis produktów. Warto na nich wspomnieć o zaletach ze skorzystania z przedstawianej przez Ciebie propozycji. Strony z ofertą mogą składać się z wielu elementów, które pozwolą potencjalnemu klientowi nie tylko poznać Twoje produkty lub usługi, ale także dokonać zakupu (nabyć produkt lub usługę przez internet, lub skontaktować się z Twoimi sprzedawcami).

Z jakich elementów powinna się składać strona z ofertą

Strona ofertowa służy zarówno klientowi, jak i sprzedawcy. Internauta korzysta z niej, aby zdobyć niezbędne do podjęcia decyzji zakupowej informacje i nawiązać kontakt ze sprzedawcą. Przedsiębiorca pokazuje w tym miejscu swoje produkty lub usługi i zbiera informacje o swoich potencjalnych klientach.

Strony z ofertą pozwalają na generowanie leadów, niezależnie od tego, w jakiej formie występują (zwykłej podstrony czy landing page’a). Niektóre z ich elementów pozwalają internautom zainteresowanym ofertą na zadanie pytania sprzedawcy.

Dla internauty elementy stron z ofertą to wszystko to, co widzi i z czym może wejść w interakcje. Jako sprzedawca musisz zastosować odpowiednie zabiegi i wybrać właściwe obiekty do umieszczenia na landing page’u tak, aby jak najlepiej zaprezentować produkt lub usługę i wyjaśnić potencjalnemu klientowi, dlaczego powinien dokonać zakupu właśnie w Twojej firmie.

Treść

Na stronie mogą znajdować się opisy, hasła reklamowe, nagłówki, wypunktowania oraz cytaty (np. opinie zadowolonych klientów). Najważniejsze są opisy, bo to one tłumaczą klientowi, co właściwie oferujesz i jakie korzyści są w zasięgu jego ręki. Wszystkie inne treści są dodatkiem wzmacniającym przekaz (referencje od klientów czy sekcja z blog postami) lub umożliwiającym wejście w interakcję z firmą (np. przyciski lub wyrazy linkujące do portfolio i innych miejsc na stronie). Treści powinny być łatwe w odbiorze, poprawne językowo i chwytliwe.

Grafiki i galerie

To bardzo ważne, żeby zainteresować internautę ciekawymi grafikami i zdjęciami, gdyż w pierwszym odruchu, to właśnie na podstawie wrażeń wizualnych podejmuje on decyzję o zapoznaniu się z tekstem. Wskazane jest zamieszczenie zdjęć produktów na stronie ofertowej. Jeżeli natomiast sprzedajesz usługi lub oferujesz subskrypcje aplikacji, możesz umieścić screeny z Twojego programu, prezentując jego funkcjonalności lub opublikować wykresy potwierdzające skuteczność narzędzia czy usługi. Ciekawym pomysłem jest także umieszczenie infografik wskazujących na prostotę wykorzystania produktu lub wyliczające jego korzyści.

Formularze

Za pomocą formularza sprzedawca zbiera dane o potencjalnych klientach, a oni sami mogą wyrazić chęć nawiązania bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami marki. Przemyśl dokładnie, jakie informacje mogą być dla Ciebie przydatne. Zbyt długi formularz może zniechęcić odbiorcę. O co warto więc zapytać? Jeżeli to klient biznesowy, a Ty masz wiele rozwiązań dla biznesu, poproś o wskazanie, jaki dział firmy lub branżę reprezentuje, aby zarekomendować mu stosowne treści i produkty. Klienta detalicznego możesz zapytać o jego zainteresowania. Poświęć także trochę czasu i zastanów się nad tym, gdzie umieścić formularz do zbierania informacji (może wyskakiwać w oknie pop-up, znajdować się na dole strony z boku, przesuwać się, kiedy użytkownik scrolluje lub być pomiędzy treściami). Nie musi się on znajdować bezpośrednio na stronie z ofertą. Jeżeli umieścisz odpowiedni przycisk CTA między treściami, może on przekierować użytkownika do osobnej podstrony z formularzem kontaktowym.

Przyciski CTA

CTA (call to action) to inaczej wezwanie do działania. Jest to wyróżniający się spośród pozostałych elementów (wielkością, kształtem czy kolorem) przycisk z krótkim hasłem. Możesz umieścić go w dowolny miejscu, w stworzonej sekcji z treścią lub grafiką, w sekcji Hero, w stopce lub nagłówku. Ma on za zadanie przekonać użytkownika do wykonania określonej czynności (np. dokonania zakupu lub zapisania się do newslettera). Umieszczenie go w strategicznym punkcie na stronach z ofertą może zwiększyć ich skuteczność.

Animacje i elementy interaktywne

Istnieją pewne zabiegi, które pozwalają uatrakcyjnić Twoją stronę ofertową. Interaktywne elementy na stronie internetowej umożliwiają dwustronną komunikację, czyli wymianę informacji między klientem a sprzedawcą (takim elementem są, przykładowo, wcześniej wspominane formularze, przyciski lubię lub nie lubię). Gdy odbiorca wykonuje pewną czynność na stronie, widzi określony efekt. Animacje natomiast pozornie „ożywiają stronę” i powodują na niej ruch. Animacją jest np. karuzela (sekcja, w której poszczególne treści, takie jak zdjęcia, czy krótkie teksty, pojawiają się naprzemiennie), slajder (okno, w którym cyklicznie pojawiają się nowe informacje), w którym możesz zaprezentować opinie klientów lub powiązane produkty i usługi. Możesz wykorzystać te elementy, aby wzmocnić przekaz tekstowy — poszczególne treści mogą pojawiać się podczas przewijania strony lub najeżdżania kursorem na dany przycisk lub pole.

Narzędzia potrzebne dla administratorów strony

Tworząc daną stronę, pomyśl o tym, jak będziesz mierzyć jej skuteczność. Do dyspozycji jest sporo narzędzi. Wybierz je na podstawie tego, jakie informacje o aktywności internautów chcesz uzyskać. Analizować można wiele kwestii np. źródła ruchu na witrynie (z jakich kanałów użytkownicy przechodzą na Twoją stronę produktową), realizację celu (sprzedaż, wysłanie odpowiedzi w formularzu kontaktowym) i wiele innych.

Do dyspozycji jest sporo narzędzi, między innymi:

  • Google Analytics — pokazuje ilość użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę, najpopularniejsze podstrony oraz źródła ruchu (organiczne, reklamy). W pewnym stopniu narzędzie to umożliwia także ocenienie skuteczności działań reklamowych. Jeżeli współczynnik odrzuceń (liczba wizyt, które rozpoczynają się i kończą na danej podstronie bez interakcji lub przejścia na inną podstronę) jest wysoki, a długość sesji krótka, może to znaczyć, że pewna grupa odbiorców, która pojawia się na Twojej witrynie, nie znajduje tego, czego szuka lub w ogóle nie jest zainteresowana Twoimi treściami.
  • Google Tag Manger — jest nam potrzebny do ustawienia zdarzeń (eventów), które będziemy mierzyć. To od Ciebie zależy, jakie to będą zdarzenia. Decyzję podejmij na podstawie tego, jakie działanie klienta jest dla Ciebie istotne i tego, jak według Ciebie powinna wyglądać jego „podróż” po Twojej stronie. Interakcje, na których może Ci zależeć, to np. przejście na stronę z podziękowaniami (czyli klient wysłał formularz lub dokonał zakupu), kliknięcie jakiegoś przycisku lub przewinięcie strony do konkretnego momentu.
  • HotJar — to narzędzie oddaje Ci do dyspozycji tzw. mapy ciepła, które pokazują, m.in. gdzie na Twojej stronie najchętniej klikają odbiorcy. Pozwala Ci to zaplanować konieczne zmiany na stronie (np. dodanie przycisku CTA lub umieszczenie go w innym miejscu) lub zmierzyć skuteczność Twojej aktualnej strony. HotJar monitoruje też sesje użytkowników, dzięki czemu możesz zobaczyć, w jaki sposób poruszają się po stronie, czy coś ich blokuje lub czy mają z czymś problem (np. ze sfinalizowaniem transakcji lub wypełnieniem formularza).

To tylko kilka przykładów narzędzi, które możesz zastosować. Na rynku jest wiele darmowych i płatnych rozwiązań, które mogą Ci pomóc w osiągnięciu Twoich celów biznesowych.

Przykłady stron ofertowych, którymi warto się zainspirować

Marki umieszczają różnorodne elementy na swoich stronach z ofertą. Możesz uatrakcyjnić swój landing page na wiele sposobów. Pamiętaj jednak, aby kierować się celem, który chcesz zrealizować za jego pomocą. Każdy element na stronie sprzedażowej powinien grać konkretną rolę: informować, motywować czy przekierowywać użytkownika dalej. Sprawdź, jak prezentują się skuteczne strony z ofertą, stworzone przez różne firmy.

1. Medallia

Poszczególne podstrony produktowe i usługowe marki Medallia różnią się od siebie. Niektóre mają sekcje prowadzące do bloga, inne nie. Na jednych pojawiają się liczne przyciski CTA, inne zawierają formularze kontaktowe. Różnice widać też w długości tekstów opublikowanych na stronach. To świadczy o dużej staranności przy planowaniu i tworzeniu strony internetowej.

Twórcy strony rozwiązania Athena umieścili CTA talk to an expert (porozmawiaj z ekspertem) już w sekcji Hero. Takie umiejscowienie sprawia, że użytkownik bez trudu znajdzie przycisk, jeżeli zdecyduje się na nawiązanie kontaktu. CTA przekierowuje użytkownika do formularza kontaktowego, umieszczonego na dole strony. Dzięki niemu potencjalny klient może wyrazić chęć poznania oferty i przekazuje sprzedawcy ogólne informacje o swoich potrzebach biznesowych.

Strona narzędzia Athena, firmy Medallia, jest przykładem dobrej strony z ofertą

Źródło: Medallia

Medallia stawia na minimalizm, jeżeli chodzi o treść i świetnie wykorzystuje elementy graficzne do przedstawienia funkcjonalności, które mogą zainteresować potencjalnego klienta. Zwięzłym opisom towarzyszą obrazy — potwierdzają słowa, zwiększając siłę ich oddziaływania na potencjalnych klientów. Wyliczenie zalet motywuje odbiorcę do wykupienia dostępu do narzędzia.

Zrzuty ekranu z narzędzia Athena zwiększają atrakcyjność tej strony z ofertą i zachęcają do zakupu

 

2. Achievers

Na podstronie narzędzia Recognize marka Achievers przedkłada wykorzystanie krótkich haseł nad rozwlekłe komunikaty. Ważną funkcję spełniają tu grafiki. Opisy korzyści z zakupu są ciekawie połączone z wizualizacjami konkretnych funkcjonalności narzędzia. Potencjalny klient widzi na stronie sprzedażowej wiele zrzutów z aplikacji oferowanych przez firmę, dlatego nie jest konieczne tworzenie obszernych treści. Klient poznaje narzędzia, przyglądając się grafikom.

Landing page Recognize - jednej ze stron z ofertą firmy Achievers

Źródło: Achievers

Wskazane zostały także możliwości integracji z innymi systemami, co jest istotne dla wielu firm wykorzystujących w codziennej pracy liczne aplikacje.

Elementy są interaktywne — posiadają przyciski, po których kliknięciu, w danym elemencie pojawia się nowa informacja. Taki zabieg pomaga nie tylko w zaoszczędzeniu miejsca na stronach z ofertą, ale także rozbudza zaciekawienie klienta, pozwala mu czerpać przyjemność z eksplorowania strony i wydłuża czas na niej spędzany.

Jeden z interaktywnych elementów na stronie z ofertą Achievers

 

Wyróżniony został też przycisk pozwalający na wysłanie zapytania o wersję demo narzędzia. Przekierowuje on do niedługiego formularza kontaktowego, który zawiera zapytania o liczbę zatrudnianych pracowników i typ narzędzia potrzebnego firmie. Zdobycie tych informacji na wczesnym etapie komunikacji z klientem, pozwala sprzedawcy lepiej przygotować wstępną ofertę dla potencjalnego klienta.

3. Timely

Na wyjątkową uwagę zasługuje ciekawie zaprojektowania strona z ofertą prezentująca produkt firmy Memory - Timely. Duże hasło w sekcji Hero jasno tłumaczy funkcję rozwiązania (mierzenie czasu pracy). W krótkim opisie pod nagłówkiem, tłumaczącym dokładnie, czym jest Timely, firma sama podkreśla, że korzysta w codziennej pracy z tego narzędzia i wierzy w jego skuteczność. Ponadto sekcja Hero od razu motywuje potencjalnego klienta do natychmiastowego podjęcia działania poprzez zamieszczenie informacji o możliwości skorzystania z darmowego okresu próbnego. Zaraz poniżej znajduje się pole, w którym klient od razu może wpisać swój adres e-mail, aby niezwłocznie zacząć testowanie wersji próbnej.

Timely – narzędzie do mierzenia czasu pracy – ma przejrzystą i atrakcyjną stronę docelową

Źródło: Timely

Strona jest podzielona na dwie kolumny. W tej po lewej stronie, pod ikonami prezentującymi nagrody i wyróżnienia przyznane temu produktowi, znajduje się przycisk CTA. Przekierowuje bezpośrednio do strony rejestracji, na której klient może założyć konto, aby rozpocząć korzystanie z darmowej wersji próbnej Timely.

Sekcja z przyciskiem CTA cały czas zostaje w zasięgu wzroku internauty. Kolumna, w której się znajduje, pozostaje nieruchoma, podczas gdy użytkownik przewija treści w prawej kolumnie, aby dowiedzieć się więcej o narzędziu. Zatem na każdym etapie zapoznawania się z treścią, przycisk przypomina o możliwości przetestowania narzędzia za darmo i motywuje do skorzystania z tej opcji.

Przedstawienie funkcjonalności i przycisk do rozpoczęcia okresu próbnego na stronie narzędzia Timely

 

W kolumnie po prawej stronie wymienione są funkcjonalności aplikacji i korzyści, przedstawione za pomocą prostych, oryginalnych grafik. Potwierdzeniem zalet narzędzia są opinie od zadowolonych użytkowników. Referencje są dodatkowo podkreślone poprzez nagranie wideo, na którym klient opowiada, jak Timely zmieniło pracę w jego firmie na lepsze.

4. Wistia

Animacje pełnią ważną funkcję na stronie z ofertą firmy Wistia. Niektóre z nich pokazują, jakie funkcjonalności będziesz w stanie wykorzystać jako użytkownik. W ten sposób, bez tworzenia obszernych treści, firma prezentuje odbiorcom, jakie praktyczne narzędzia do zarządzania wideo i podcastami oferuje na swojej platformie. Marka sprawnie i w ciekawy sposób przedstawia swój produkt i motywuje do zakupu.

Strona z ofertą firmy Wistia zawiera przyciągające wzrok grafiki i animacje

Źródło: Wistia

Występujące w dużej liczbie linki i przyciski CTA prowadzące w różne miejsca na witrynie firmowej, dają internautom liczne okazje do eksplorowania strony i pozwalają marce na edukowanie potencjalnego klienta o dostępnych rozwiązaniach, a także na zaciekawianie go tematem.

Treści i elementy animowane są przeplatane referencjami od zadowolonych klientów. Opinie te regularnie, przez cały czas przeglądania strony, wzmacniają wiarygodność, budują wizerunek firmy i zachęcają do dokonania zakupu.

Opis funkcjonalności, wideo i referencja od klienta na stronie z ofertą firmy Wistia

 

5. PandaDoc

Marka PandaDoc porządkuje swoje strony z ofertą ze względu na sposób wykorzystywania narzędzia, branżę lub dział w firmie, które mogą być zainteresowane tym produktem. Dzięki temu zespół PandaDoc może skupić się na funkcjonalnościach i korzyściach najważniejszych dla wybranej grupy odbiorców.

W sekcji Hero strony z ofertą stworzonej z myślą o firmach z branży finanse od razu widzimy dwa przyciski CTA, jeden zachęcający do wykorzystania próbnej wersji testowej (przekierowujący do strony logowania), a drugi do wypróbowania demo (przekierowujący do krótkiego formularza kontaktowego). Pod spodem drobnym drukiem dopisano, że wypróbowanie narzędzia nie wiąże się z koniecznością podawania numeru karty kredytowej przy rejestracji, co skutecznie usuwa jedną z popularnych obiekcji internautów.

Poniżej widzimy trzy okna, opisujące krótko trzy najważniejsze narzędzia (ePodpis, szablony i narzędzie analityczne). Jedno z pól jest interaktywne i przenosi do użytkownika do bardziej szczegółowego opisu funkcjonalności i jej zalet dla biznesu. Takie podejście pozwala na ograniczenie treści na stronie, a jednocześnie dostarczenie klientowi wszystkich ważnych informacji na temat produktu.

Sama funkcja narzędzia nie jest trudna do zrozumienia, więc firma skupia się na opisach korzyści wynikających z jego wykorzystania. Przy każdej z wymienionych zalet pojawiają się oryginalne grafiki. W sekcji z referencją znajduje się nie tylko wypowiedź zadowolonego klienta, ale także statystki wskazujące, w jakim stopniu i w jaki sposób narzędzie wpłynęło na poprawienie wydajności w tej firmie.

Referencja na stronie z ofertą PandaDoc zawiera cenne informacje dotyczące zrealizowanego projektu

Źródło: PandaDoc

6. Aanika

Ciekawy design koresponduje z sektorem, w którym działa firma Aanika, podkreśla innowacyjność i nowoczesność rozwiązania. Przedsiębiorstwo zajmuje się tworzeniem i wykorzystywaniem specjalnych znaczników mikrobiologicznych, ułatwiających monitorowanie łańcuchów dostaw. Jasne i zwięzłe opisanie funkcji usługi sprawia, że temat, który może wydawać się dosyć techniczny i trudny do zrozumienia, jest łatwy w odbiorze. Klient bez problemu zrozumie, w jaki sposób rozwiązanie może zostać zastosowane w jego firmie.

Interesującym pomysłem jest podział zalet oferty z myślą o środowisku, konsumentach i kliencie biznesowym. Potencjalny klient widzi jakie korzyści biznesowe otrzyma, decydując się na skorzystanie z usług marki, a także dowiaduje się, jak stosowanie oferowanego rozwiązania zmieni jego wizerunek w oczach klientów i partnerów biznesowych.

Stronę z ofertą firmy Aanika charakteryzuje minimalizm i ograniczona ilość treści

Źródło: Aanika

Marka pamięta także o generowaniu leadów. Na samym dole strony znajduje się krótka zachęta do nawiązania kontaktu i przycisk CTA Get in touch. Prawdopodobieństwo dotarcia do tego elementu jest wysokie, dzięki zabiegowi ograniczenia treści na stronie.

7. Square

W sekcji Hero strony produktu firmy Square od razu pojawia się duży przycisk CTA, pozwalający na rozpoczęcie korzystania z rozwiązania za darmo. Przekierowuje on do strony rejestracji, więc klient może od razu zacząć testować aplikację. Poniżej widzimy też mniejsze, interaktywne hasło Connect with us, po którego kliknięciu internauta zostanie przekierowany do formularza kontaktowego, pozwalającego na nawiązanie kontaktu ze sprzedawcą firmy.

Strona zawiera wiele elementów interaktywnych. Po kliknięciu przycisku „+” pod opisem każdej z usług otwierają się okna zawierające ich szczegółowy opis. Przyciski CTA znajdują się praktycznie w każdej sekcji, stale motywując klienta do dalszego zapoznawania się z zaletami usług firmy lub skorzystania z oferty.

Interaktywny element na stronie Square, który pokazuje więcej szczegółów oferty tej firmy

Source: Square

Korzyści ze skorzystania z usług są potwierdzone referencją od klienta, a dla tych klientów, którzy potrzebują bardziej szczegółowych informacji, stworzono krótką sekcję FAQ. Umieszczenie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w podstronie produktu pozwala na szybkie rozwianie podstawowych wątpliwości potencjalnych klientów i usunięcie ich ewentualnych obiekcji. Same odpowiedzi zawierają linki, które mogą przekierować użytkownika do bardziej rozbudowanych materiałów informacyjnych.

Sekcja FAQ na stronie z ofertą Square

 

Tworzenie stron z ofertą w Drupalu

Zastanawiasz się, jak stworzyć ciekawy landing page? Najważniejsze są odpowiednie narzędzia i technologie. Drupal jest CMS-em dającym wiele możliwości, odpowiednim do budowania nawet niezwykle złożonych serwisów. Możesz w nim zbudować wysokiej jakości strony z ofertą Twojej firmy. Posiada różne przydatne moduły — także te umożliwiające przygotowanie formularzy, praktycznie niezbędnych na stronach z ofertą. Niektóre pozwolą Ci bez trudu tworzyć atrakcyjne banery z grafikami lub tekstem, sidebary (małe okienka, w których znajdują się dodatkowe informacje lub przyciski) oraz tzw. karuzele (rodzaj galerii - sekcji, w której elementy graficzne lub tekstowe pojawiają się na zmianę) itd.

W rdzeniu Drupala dostępny jest moduł Contact, umożliwiający wymianę wiadomości mailowych z odbiorcami. Można także zainstalować bardziej zaawansowany moduł Webform, pozwalający na zbudowanie dowolnego typu formularza, który będzie mógł zbierać informacje biznesowe, potrzebne Twojej firmie.

Ciekawe narzędzia do projektowania stron ofertowych da Ci Droopler - dystrybucja Drupala, stworzona przez naszych programistów, do szybkiego i łatwego budowania stron internetowych. Droopler daje użytkownikowi dostęp do kilkunastu gotowych komponentów, wystarczających do zbudowania responsywnej strony ofertowej. Umożliwia też wygodne zarządzanie witryną firmową.

Strony z ofertą - podsumowanie

Jak widzisz, jest wiele sposobów na wyróżnienie swojej strony z ofertą spośród projektów konkurencji. Dokładne opisanie Twoich usług lub produktów nie zawsze musi wiązać się z publikowaniem rozbudowanych treści. Zbudowanie podstrony ofertowej równie imponującej, jak te, które opisaliśmy powyżej, nie jest jednak łatwe. Wymaga dobrej intuicji i doświadczenia w projektowaniu witryn. Tworzymy wysokiej jakości strony z ofertą w ramach usługi Drupal developmentu. Skontaktuj się z nami i opisz nam swoje pomysły, a my pomożemy Ci wcielić je w życie.

2. SEO dla strony internetowej na Drupalu