6 sposobów na poprawę produktywności redaktorów publikujących treści w systemach CMS
Zarządzanie treścią na firmowej stronie lub blogu może być czasochłonne. Posiadanie funkcjonalnego narzędzia umożliwiającego szybkie edytowanie i publikowanie tekstów pozwala redaktorowi zaoszczędzić wiele czasu i frustracji, a także efektywniej wykonywać swoją pracę. Jeżeli zastanawiasz się, czy możesz ułatwić swojemu specjaliście ds. contentu realizację codziennych zadań, zdecydowanie powinieneś przeczytać nasz artykuł. Dowiedz się, jakie funkcjonalności powinieneś dodać do swojego systemu CMS.
Jaki CMS wykorzystujesz aktualnie w swojej firmie?
Niemal każda firma posiada jakiś CMS (Content Management System), dzięki któremu zarządza treścią na swojej stronie. CMS to rodzaj oprogramowania, który pozwala zarządzać stroną internetową bez znajomości języków programowania. Bywa jednak, że pierwszą decyzję na temat wyboru tego systemu podejmujemy opierając się na radach pierwszego web developera, który tworzył naszą witrynę.
Rozpoczynając pracę z nowym systemem, nie możemy jeszcze określić, czy będzie nam się w nim dobrze pracować - to kwestia doświadczenia i przyzwyczajenia się do interfejsu. Po jakimś czasie rośnie świadomość użytkownika systemu CMS, jest to moment, w którym warto się zastanowić, czy ten system, którym się posługujemy, rzeczywiście spełnia moje wymagania.
Jak ułatwić pracę redaktora z treścią w systemie CMS?
Każdy CMS jest inny. Jedne mają bardzo intuicyjne interfejsy, ale nie dają tak wielu możliwości formatowania wprowadzanych treści czy obsługi strony z urządzeń mobilnych. Poniżej wymieniamy cechy, które według nas najbardziej wpływają na efektywność pracy redaktora zarządzającego treścią za pomocą tego typu sofware’u.
Najważniejsze cechy CMS-ów wpływające na wydajność pracy publikującego
Responsywność CMS – redaktor musi mieć możliwość swobodnego zarządzania treścią z urządzeń mobilnych w dowolnym momencie. Dlaczego? Internet nie wybacza, a błędy zdarzają się każdemu. Czasami konieczne jest wprowadzenie korekty, wrzucenie newsa lub usunięcie treści po wyjściu z biura lub w trakcie wykonywania innych obowiązków. Responsywność systemu do zarządzania treścią daje Waszemu redaktorowi możliwość szybkiej reakcji. Chociażby Drupal posiada panel administracyjny, który jest dostosowany do urządzeń mobilnych.
Dobra nawigacja – musisz zaktualizować jakąś treść, chcesz znaleźć wpis, który będziesz udostępniać lub poszukujesz jakichś danych? Nowoczesne CMS-y są wyposażone w dokładne narzędzia dające możliwość szybkiego wyszukiwania i filtrowania treści. Nie trać czasu na błądzenie wśród opublikowanych materiałów. Wyszukuj sprawnie.
Narzędzie do podstawowej edycji grafik wbudowane w CMS – współcześnie aktywność internautów pokazuje, że większą szansę zainteresowania czytelnika mają te artykuły i zajawki, które są opatrzone ciekawymi grafikami w odpowiedniej ilości. Co ciekawe wiele CMS-ów nie jest wyposażonych w podstawowe narzędzia do edycji grafik, co sprawia, że redaktor musi wykorzystywać specjalnie do tego celu stworzone narzędzia i tracić czas na przełączanie się pomiędzy aplikacjami i pobieranie zmodyfikowanych plików. W ramach Drupal konsultingu doradzamy, z jakich modułów skorzystać (w tym przypadku - modułu do edycji grafik). Musisz przyciąć zdjęcie, zmienić jego rozmiar lub dodać znak wodny przed publikacją? Zrobisz to bez problemu właśnie w Drupalu zaraz przed publikacją swojego wpisu.
Możliwość dodania dodatkowych funkcji ułatwiających dostosowanie tekstu pod podstawowe wymagania SEO - frazy kluczowe, meta title, meta description to zaledwie kilka podstawowych elementów pozwalających na optymalizację podstron i wpisów dodawanych na firmowego bloga. Pamiętaj o SEO! Jeśli chcesz wiedzieć więcej, poznaj 10 porad SEO, które sprawią, że Google pokocha Twój serwis na Drupalu. Widoczność strony jest bardzo ważna.
Narzędzia do planowania treści - niektóre CMS-y mogą być wyposażone w specjalne narzędzia do planowania publikacji postów. Dzięki nim redaktor nie będzie musiał publikować tekstów pojedynczo każdego dnia, kiedy jest taka konieczność. Po opracowaniu wpisów, wystarczy, że zaplanuje ich publikację. Takie narzędzie oferuje Drupal. Możesz zaplanować automatyczną publikację wybranej treści dowolnego dnia i o dowolnej godzinie. Ciągle zapominasz o publikowaniu postów okazjonalnych (np. z okazji świąt)? Z Drupalem pozbędziesz się tego problemu. Możesz także zaplanować publikację postów w dni wolne od pracy albo kiedy jedziesz na urlop - w ten sposób nie musisz być przy komputerze, aby dana treść pojawiła się na stronie.
Szybkie udostępnianie treści w wybranych social media z użyciem przycisków – współcześnie większość z firm publikuje newsy i promuje swoje artykuły nie tylko na stronie internetowej, ale także na różnych portalach społecznościowych. Redaktor może jeszcze szybciej i łatwiej udostępniać treści, dzięki przyciskom udostępniania w swoim CMS-ie.
Wybór CMS - dlaczego warto postawić na Drupala?
Drupal jest jednym z trzech najczęściej wykorzystywanych CMS-ów (obok Wordpressa i Joomla). Jest ponadto niezwykle popularny wśród firm, które potrzebują customowych rozwiązań. Uchodzi za najbardziej elastyczny CMS, który może zostać dostosowany do potrzeb każdego biznesu i redaktora, dlatego często decydują się na niego nie tylko średnie, ale także duże firmy, np. Here.
Drupal to system open source, z którego można korzystać za darmo. Jego elastyczność pozwala na wprowadzenie wielu interesujących modułów, które zwiększają funkcjonalność CMS-a. Dobrymi przykładami są moduły Workflows i Content Moderation. Powinno się po nie sięgnąć za każdym razem, gdy chcesz ułatwić sobie zarządzanie skomplikowanymi witrynami, nad których rozwojem pracuje wiele osób: copywriterzy, osoby dodające grafiki, korektorzy poprawiający teksty i pracownicy odpowiedzialni za akceptację, i publikację tekstu. Moduły okażą się niezbędne również tam, gdzie treść często musi być aktualizowana - redaktor będzie mógł zapisać edytowany (istniejący już tekst) jako draft, dopóki nie będzie gotowy do publikacji, a następnie kontynuować edycję w dowolnym momencie, podczas gdy klient odwiedzający stronę widzi poprzednią wersję artykułu, zanim redaktor opublikuje draft.
Istnieje wiele innych przydatnych funkcji i narzędzi, którymi możesz wzbogacić swój CMS, np. automatyczne propozycje otagowania dla wpisów lub które artykuły wskazać jako powiązane z opublikowaną treścią. To z pewnością zaoszczędzi redaktorowi czasu i pomoże lepiej kontrolować kierunek ruchu internauty na Twojej stronie! Dla nowoczesnych firm niezwykle ważne jest także prowadzenie dialogu z innymi markami, klientami, autorami - redaktorzy chętnie odpowiadają lub dzielą się interesującą treścią znalezioną na portalach społecznościowych. Zapytaj nas o możliwość dodania funkcji osadzania postu z Facebooka lub Twittera w wpisach blogowych.
Podsumowanie
Każdy biznes jest inny i ma inne potrzeby. Wybór rozwiązania posiadającego funkcjonalności, na których Ci nie zależy (lub nie posiadającego wszystkich, które byś chciał) to strata czasu i pieniędzy. W naszej agencji drupalowej dostosowujemy szerokie możliwości Drupala do biznesowych celów, które chcesz osiągnąć. Zachęcamy do kontaktu!