12 ciekawych sesji podczas Mautic Conference Global
Interesujesz się automatyzacją marketingu? Chcesz wykorzystać jej możliwości dla swojego biznesu? Jeśli tak, Twojej uwadze nie powinno umknąć wydarzenie Mautic Conference Global, poświęcone Mautic, czyli jednemu z najlepszych narzędzi do automatyzacji działań marketingowych.
Konferencja online
Wydarzenie, które odbędzie się 16-17 czerwca 2021, będzie w pełni online. W trakcie konferencji będzie okazja, aby dowiedzieć się więcej na temat Mautic, nawiązać kontakty z osobami korzystającymi z tego narzędzia, a także poznać inne firmy z jego uniwersum.
W tym tekście przybliżymy sesje, które zwróciły naszą uwagę. Są one podzielone na bloki tematyczne, więc możesz wybrać to, co najbardziej Cię interesuje.
Developing with Mautic
Podczas tegorocznej edycji w tym segmencie znajdzie się wiele interesujących sesji, wśród których powtarzają się zagadnienia związane z integracją oraz dopasowywaniem narzędzia do indywidualnych potrzeb. Pełną listę tematów możesz znaleźć tutaj, a poniżej zobaczysz nasze rekomendacje.
Building Enterprise Integrations using Mautic Integration Bundle
Z tej sesji dowiesz się, w jaki sposób skonfigurować wtyczki, aby wykorzystać pakiet integracji. Ponadto zdobędziesz wiedzę o poprawnej synchronizacji danych z zewnętrznymi systemami, efektywnym wdrażaniu segmentacji, zarządzaniu uwierzytelnieniami, a także implementowaniu kreatora zapytań i filtrów.
Wykład poprowadzi Mohit Aghera, Technical Architect specjalizujący się w frameworkach PHP oraz Drupalu. Jest aktywnym członkiem społeczności open source zarówno Drupala jak i Mautic.
Mautic Integration Using Webhooks
Integracja Mautica z systemami transakcyjnymi czy e-commerce jest często spotykana. Reagowanie na zdarzenia poza tym narzędziem pozwala na lepszy kontakt z odbiorcami. Hikaru Maruyama z Acquia przybliży ten temat. Na co dzień Hikaru odpowiada za tłumaczenia techniczne i lokalizację treści stron internetowych.
How to Create Custom Plugin in Mautic
Wtyczki Mautic dają możliwość uaktualniania oraz rozszerzania tej platformy do automatyzacji marketingu. Od wielu lat są kwestią podejmowaną przez deweloperów. Prowadzący sesję podzieli się swoim doświadczeniem na temat tworzenia niestandardowej wtyczki w celu zastąpienia istniejącego pliku i zapewnienia bezpiecznej aktualizacji.
Na sesję zaprasza Avinash Dalvi, inżynier oprogramowania, od ponad 11 lat pracujący nad budowaniem rozwiązań, które wspierają automatyzację marketingu. Oprócz doświadczenia w PHP, posiada także praktyczną wiedzę o Pythonie, AWS-ie i Angularze.
Scaling and optimising Mautic
Bez poprawnego wdrożenia automatyzacja marketingu może nie przynieść oczekiwanych skutków i okazać się zbyt kosztowna. Warto zatem dobrze przygotować się do implementacji, a także ocenić jej efekty. Lista sesji tego segmentu konferencji znajduje się tutaj, a poniżej prezentacje, które przykuły naszą uwagę.
Six hands-on & practical Tips for a Successful Marketing Automation Implementation
Prelegentki z Dropsolid mówią, że automatyzacja marketingu jest tak dobra, jak wdrożenie, proces i zaangażowanie za nią stojące. Podzielą się one 6 najważniejszymi wskazówkami, dzięki którym można uniknąć pułapek we wdrażaniu automatyzacji w firmie. Sesję poprowadzą:
- Helena Pynte - doświadczona strateg marketingu cyfrowego,
- Els Knevels - content managerka z pasją do tworzenia treści i projektowania graficznego,
- Leen Penders - szefowa marketingu, która podczas MautiCon poprowadzi jeszcze jedną sesję, poświęconą wykorzystaniu Mautic w wielokanałowym doświadczeniu klienta.
Ideas to audit implementation using the Mautic REST API
Podczas tej sesji Prasanna Kulkarni, manager zajmujący się analityką internetową i automatyzacją w Acquia, będzie mówić o różnych przypadkach użycia audytu z wykorzystaniem REST API. Dowiesz się m.in. jak poprawnie zdefiniować domyślne wartości pól formularza, aby mieć pewność, że implementacja UTM-ów do Mautic będzie działać bez zarzutów, a także co zrobić, żeby ewentualne błędy w formularzach zostały automatycznie naprawione dzięki REST API.
Marketing Strategy
Powyższa sesja o REST API wpisuje się również w część konferencji poświęconej strategii marketingowej. W ramach tej ścieżki zwróciliśmy także uwagę na dwa inne wykłady.
Successful product development and marketing - this is how you use Mautic from day one
Wykorzystanie automatyzacji marketingu na wczesnym etapie procesu rozwoju produktu, pozwala lepiej zrozumieć oczekiwania grupy docelowej względem tego produktu i opracować optymalne rozwiązania. Tak tytułowy “dzień pierwszy” widzi prowadzący, Dirk Spannaus. Podczas sesji przedstawi fazy rozwoju produktu i przykłady z projektów, w których Mautic jest używany specjalnie do rozwoju produktu. Dirk jest założycielem oraz CEO twentyZen - agencji digitalowej, w której Mautic jest wykorzystywany na co dzień.
Lead Scoring (Points) Best Practices in Mautic
Z tej sesji dowiesz się wszystkiego na temat przypisywania wartości punktowych, obniżania lub resetowania wyników, alertów oraz zadań do sprzedaży. Jeśli używasz punktów lub rozważasz ich wykorzystanie w Mautic, prezentacja jest obowiązkowa. Dobrze zorganizowany program scoringu potencjalnych klientów to świetny sposób na generowanie ich większej liczby. Sesję poprowadzi Steve Robinson, założyciel i CEO agencji Brilliant Metrics.
Marketing Automation Best Practises
Jeśli chodzi o sesje w ramach tej części konferencji, również jest w czym wybierać. Spójrzmy na dwa wytypowane przez nas tematy.
The slow death of cookies, and what it means for Mautic
Prywatność staje się coraz ważniejsza, a podstawowe metody śledzenia użytkowników na stronach nie są zawsze skuteczne. Inne sposoby targetowania i personalizacji są coraz powszechniejsze. Czy zapowiadany koniec cookies to dobra czy zła wiadomość dla Mautic? Na to i inne pytania w trakcie sesji odpowie Ekke Guembel, Community Team Lead w Mautic Open Source Marketing Automation.
Open & Personalized User Journeys with Mautic, Drupal & Apache Unomi in a GDPR era
Personalizacja zwiększa zaangażowanie. Użytkownik czuje się rozumiany, pod warunkiem, że wszystko odbywa się z pełnym zaufaniem i zgodą. Nick Veenhof, CTO z Dropsolid, wyjaśni, w jaki sposób Drupal, Mautic oraz Apache Unomi mogą być postrzegane jako platforma Digital Experience, bez przekazywania danych zewnętrznym dostawcom oprogramowania.
Jeśli ciekawi cię personalizacja doświadczeń użytkownika, ale zgodna z przepisami RODO, ta sesja nie powinna cię ominąć.
Open Source
Mówiąc o Mautic, nie można nie poruszyć kwestii open source. Również i te tematy znalazły się w agendzie tegorocznego wydarzenia.
Fireside Chat: Funding and Sustainability in Open Source projects
W jaki sposób projekty open source mogą podtrzymywać ducha wolontariatu, jednocześnie zapewniając, że osoby i organizacje będą wspierać projekty w sposób zrównoważony? Czy open source powinno badać nowe modele ekonomiczne? Odpowiedzi na te pytania będą poszukiwać podczas swojej rozmowy Dries Buytaert, szef projektu Drupal oraz Ruth Cheesley, szefowa projektu Mautic.
Effective Documentation: The Key to Open Source Growth
Zapewnienie skutecznej dokumentacji może budować społeczność. Podczas swojej prelekcji Bolaji Ayodeji przedstawi kilka strategii dokumentacyjnych, które umożliwią tworzenie dobrej, aktualnej i użytecznej dokumentacji.
Using Mautic with E-commerce
W ramach ścieżki e-commerce rekomendujemy prezentację Today, Tomorrow, & Beyond: The Future of Mautic and Acquia’s New CX. W 2019 roku firma Acquia zobowiązała się do wspierania i rozwijania społeczności Mautic. Reprezentanci Acquia, Eric Fullerton, Lead Product Evangelist i Marnie Baxter, Manager of Campaign Operation, opowiedzą, w jaki sposób firma połączyła chmurę marketingową Acquia z technologią Mautic. Ten krok miał na celu uwolnienie się od sztywnego systemu automatyzacji marketingu i umożliwienie wysyłania lepszych, bardziej ukierunkowanych komunikatów.
Podsumowanie
Jeśli nie masz jeszcze biletu na Mautic Conference Global, mamy nadzieję, że rekomendowane przez nas sesje zachęciły Cię do wzięcia udziału w wydarzeniu. Jeżeli natomiast chcesz lepiej poznać narzędzie, którego dotyczy, możesz przeczytać o zawartych w nim możliwościach segmentowania użytkowników witryny internetowej. Więcej informacji o funkcjonalnościach znajdziesz również na naszej stronie dotyczącej usług Mautic.