10 ciekawych przykładów kampanii e-mail marketingowych
E-mail marketing to skuteczne i często stosowane narzędzie promocji i sprzedaży. Nie wystarczy jednak wysłać wiadomość z opisem oferty, żeby zwiększyć sprzedaż i zainteresować klienta. Każdego dnia setki kampanii zostają oznaczone przez internautów jako SPAM. Dowiedz się, jak tego uniknąć. W naszym artykule znajdziesz przykłady wyjątkowych kampanii e-mail marketingowych, którymi warto się inspirować, planując własny mailing.
Czym charakteryzują się najlepsze kampanie e-mail marketingowe?
Duże, rozpoznawalne marki mają przemyślane, szczegółowe strategie, które regularnie analizują i dostosowują do warunków na rynku i oczekiwań klientów. Najlepsze firmy prowadzą wiele kampanii e-mail marketingowych jednocześnie (powitalne, zwiększające sprzedaż, angażujące klienta itd.). Mailing to narzędzie marketingu, które może pomóc Ci osiągnąć wiele różnych celów. Oczywiście, zanim zaczniesz planować różne kampanie, musisz zadbać o wysoką jakość kontaktów poprzez zbudowanie wysokiej jakości listy mailingowej. Kiedy już stworzysz odpowiednią bazę adresów e-mail, warto się zastanowić, jakie są cechy najlepszych kampanii.
To, w jaki sposób przekazujesz swoje myśli i propozycje jest niezwykle ważne. Treści powinny być dostosowane do potrzeb klienta — błyskotliwe, żartobliwe, wzbudzające emocje albo odnoszące się do bezpośrednich korzyści odnoszonych przez klienta. Równie ważnym elementem są przyciski CTA, a właściwie ich umiejscowienie i hasła na nich umieszczone. Zupełnie inna jest skuteczność CTA z zachętą Dowiedz się więcej i takiego zawierającego obietnicę Zarób 10% więcej.
Dobra kampania mailingowa powinna być przede wszystkim spersonalizowana. Chodzi o dostosowanie treści wiadomości do zainteresowań i oczekiwań różnych grup Twoich klientów. Pozwala na to segmentacja odbiorców — proces tworzenia grup na podstawie zebranych danych na temat potencjalnych i aktywnych kupujących.
Najlepsze kampanie e-mail marketingowe charakteryzują się także spójnością z przekazem publikowanym w innych kanałach komunikacji (np. w mediach społecznościowych czy na stronie internetowej). Dostosuj grafiki i sposób zwracania się do adresata Twojej kampanii do języka Twojej marki.
Responsywność wiadomości mailowych to również ważna sprawa. Internauci korzystają z komputerów i urządzeń mobilnych. Nigdy nie wiesz, na jakim ekranie oglądać będą Twojego maila. Wzorcowe wiadomości otwierają się poprawnie niezależnie od tego, czy są oglądane na laptopie, czy na smartfonie.
Szukając inspiracji do projektowania swoich kampanii e-mail marketingowych, zwracaj uwagę na te, które uważasz za naprawdę angażujące. Twoi odbiorcy otrzymują setki wiadomości każdego dnia i trudno będzie ich zainteresować. Kampanie, które kończą się sukcesem to takie, w których klient otrzymuje jakąś dodatkową wartość (w postaci rozrywki, darmowych, limitowanych materiałów albo rabatów).
Ważny jest także przemyślany projekt graficzny wiadomości mailowej, którą wysyłasz do klienta. Warto postawić na oryginalne grafiki przygotowane specjalnie dla Twojej marki. Narzędzia do mailingu oferują co prawda ciekawie prezentujące się szablony, jednak wykorzystanie przykuwających uwagę projektów stworzonych specjalnie z myślą o Twojej marce, pozwoli Ci kreować spójny wizerunek i wyróżnić się spośród konkurencji.
Przykłady kampanii e-mail marketingowych w sektorze ubezpieczeń
Dla sukcesu firmy ubezpieczeniowej najważniejsze jest zaufanie klientów. W jego zdobywaniu może pomóc starannie zaplanowana kampania e-mail marketingowa. Poniżej znajdziesz przykłady dobrze przemyślanych działań.
Różnorodne kampanie Policy Bazaar
Policybazaar to indyjska firma ubezpieczeniowa z szeroką ofertą ubezpieczeń. Marka dba nie tylko o wizualną estetykę swoich wiadomości, ale także ich skuteczność, poprzez umieszczanie w nich konkretnych przycisków CTA (Odnów swoją polisę, Pobierz aplikację) i ważnych informacji w odpowiednich miejscach. Policybazaar dodaje widoczne CTA u dołu wiadomości, aby klient mógł przejść do zakupu zaraz po przeczytaniu informacji.
Na uwagę zasługuje w szczególności kampania wprowadzająca nowy produkt. CTA pojawia się już na samej górze wiadomości w formie dwóch przycisków w jaskrawym kolorze, więc klient będzie pamiętał, że ma możliwość nawiązania szybkiego kontaktu ze sprzedawcą poprzez naciśnięcie przycisku i nie będzie miał problemów z jego odnalezieniem we wiadomości. Mail zawiera informacje o najważniejszych zaletach nowego produktu. Zostały one przedstawione zrozumiale i szybko dzięki użyciu grafik i krótkich haseł. Takie podejście sprawia, że klient nie musi poświęcać dużo czasu na lekturę i od razu widzi zalety produktu lub usługi. Na dole pojawia się też jasna informacja o tym, do kogo skierowana jest oferta „For Delhi/NCR Customers only", co zwiększa się prawdopodobieństwo, że na wiadomość odpowie odpowiednia grupa klientów.
Źródło: SendX
Ciekawa jest także kampania przypominająca o przedłużeniu polisy. Taka wiadomość jest praktyczna sama w sobie — dzięki niej klient nie musi sam pamiętać koniecznych dat. W przypadku tej konkretnej wiadomości wykorzystywana jest personalizacja poprzez odniesienie się do rzeczywistej polisy klienta. W powitaniu podano imię danego klienta, co zwiększa jego zaufanie do nadawcy.
Warto zauważyć, że jeżeli chodzi o branżę ubezpieczeń, klient rzadko podejmuje ważne decyzje bez posiadania szczegółowych informacji. Policybazaar doskonale to rozumie, dlatego od razu podaje istotne dane związane z aktualnymi produktami klienta w swoich wiadomościach sprzedażowych. Warto wzorem tej firmy zawrzeć w mailu najważniejsze szczegóły polisy — jej nazwę, numer, datę zakończenia aktualnej umowy, kwotę i podstawowe założenia. Możesz też spersonalizować bardziej mailing, dodając motywację w postaci oferty dodatkowej, dostosowanej do indywidualnych potrzeb klienta, jeżeli zdecyduje się on na przedłużenie umowy w określonym terminie. W tym przypadku firma wykorzystuje inne rozwiązanie, proponuje dodatkowe usługi, takie jak dodanie członka rodziny do ubezpieczenia i nie tylko.
Source: SendX
Kampania informacyjno-sprzedażowa Pets Best
Firma Pets Best, oferująca ubezpieczenia dla zwierząt, pokazuje jak prowadzić interesującą kampanię informacyjną i poprawiającą relację z klientami. W kampanii na samej górze umieszczono linki do czterech artykułów różnych tematycznie, z których połowa nawiązuje do chorób pupilów, dzięki czemu każdy właściciel czworonoga, może zajrzeć do treści, która jest dla niego interesująca. Niżej marka promuje usługę dostępną dla swoich klientów — specjalną linię komunikacji, przez którą można się konsultować ze specjalistami w przypadku zauważenia niepokojących objawów. Firma wskazuje więc realną pomoc, jaką może udzielić, przy okazji zapraszania do lektury bloga. Kampania ta spełnia więc trzy cele: promuje produkty, generuje ruch na stronie i poprawia wizerunek marki.
Źródło: Pets Best
Mail pełni także funkcję sprzedażową. Niżej w wiadomości wymieniono przykładowe oferty usług, które może wykupić klient dla swojego zwierzaka. Grafiki opatrzone są krótkimi opisami. Dodatkowo firma próbuje zmotywować klienta do zakupu, proponując dodatkowe rabaty.
Przykłady kampanii e-mail marketingowych w restauracjach
Restauracje prześcigają się w tworzeniu ciekawych kampanii e-mail marketingowych. Wykorzystują miłość klientów do jedzenia, gotowania lub po prostu spotkań towarzyskich. Lokale gastronomiczne mają wielkie pole do popisu.
Spersonalizowana kampania urodzinowa ASK Italian
Każdy z nas lubi, kiedy inni pamiętają o naszych urodzinach, a jeszcze bardziej, kiedy wręczają nam prezent. Wykorzystała to angielska restauracja z włoską kuchnią ASK Italian.
Zamiast wysyłać maila w dzień urodzin, wysłała wiadomość w „pół-urodziny” (czyli w dzień, od którego zostało pół roku do urodzin danej osoby). Proces ten można zautomatyzować, wykorzystując posiadane dane klienta (co z pewnością zrobiła ta firma). W ten sposób marka wyróżnia się spośród wielu innych, które wyślą podobne wiadomości bliżej rzeczywistej daty urodzin klienta.
Źródło: ASK Italian
Poza sympatyczną wiadomością klient otrzymał kod rabatowy na zamówienie — jest to popularny prezent. Dzięki wysłaniu tej wiadomości pół roku wcześniej pizzeria zyskuje niemalże pewność, że propozycja spędzenia czasu w jej lokalu nie będzie porównywana z ofertą konkurencji, która swoje oferty wyśle najprawdopodobniej w faktyczny dzień urodzin internauty.
Dodatkowo marka nie tylko motywuje do dokonania zakupu w restauracji, ale także prezentuje swoją elastyczność, proponując wykorzystanie kodu w dowolnej lokalizacji restauracji w całym kraju.
Kampania mailingowa typu win-back firmy Patina Restaurant Group
Patina Restaurant Group to firma składające się z restauracji i grup kateringowych. W historii każdej organizacji pojawiają się klienci, których zainteresowanie naszą marką osłabło, mimo dokonania wcześniej kilku zakupów. Podobnie jak Patina Restaurant Group możesz wykorzystać kampanię ponownego zaangażowania tzw. win-back, aby zaktywizować klienta i odzyskać jego lojalność.
Firma stworzyła elegancką kampanię, która ma na celu przypomnienie klientowi o marce oraz wsparciu go w aktualizacji jego informacji. Najpierw marka tłumaczy powód wysłania wiadomości (nieotwieranie przez klienta informacji marketingowych), a następnie pyta, czy klient nadal chce otrzymywać wiadomości o planowanych wydarzeniach i promocjach. W wiadomości marka daje klientowi wybór, co jest wyrazem szacunku wobec odbiorcy wiadomości i budzi pozytywne emocje. Klient najpierw otrzymuje propozycję aktualizacji swojego profilu, w celu upewnienia się, że będzie otrzymywał on tylko wiadomości, które będą dostosowane do jego potrzeb. Pod informacją znajduje się odpowiednie CTA, które przeniesienie klienta do zarządzania jego kontem.
Źródło: Emma
Na dole maila marka informuje klienta, że może się także wypisać z newslettera (tu znów pojawia się odpowiedni przycisk, dzięki któremu klient dokona tego szybko i bez problemu). Dzięki umożliwieniu „odsubskrybowania” newslettera dbasz o wysoką jakość Twojej listy mailingowej, regularnie czyszcząc ją z kontaktów osób, które nie są zainteresowane Twoimi kampaniami. Tworząc podobną kampanię, poprawisz swój wizerunek, zrealizujesz dobre praktyki z zakresu zarządzania listą mailingową. Masz szansę ponownie zaangażować klienta w akcje prowadzone przez Twoją firmę.
Przykłady kampanii mailingowych z branży hotelarskiej
Mailowa komunikacja pomiędzy hotelami a ich klientami może być niezwykle rozbudowana. Poza licznymi, zautomatyzowanymi wiadomościami (potwierdzeniem rezerwacji, przypomnieniem o check-inie czy podsumowaniem usług po zakończeniu pobytu), dobrze jest też zadbać o odpowiednią promocję.
Kampania mailingowa budująca lojalność klienta Occidental
Różni klienci mają różny potencjał. Jedne marki stawiają na klientów biznesowych, którzy regularnie jeżdżą na delegacje lub spotkania, inne inwestują w atrakcje i strefy relaksu, skupiając się na turystach. Niezależnie od grupy docelowej, ważne jest wyłonienie spośród Twoich klientów tych, u których chcesz wytworzyć szczególnie pozytywne emocje związane z Twoją marką i zwiększyć ich lojalność. Pamiętaj, że przyciągnięcie nowego klienta może kosztować znacznie więcej niż utrzymanie istniejącego.
Firma Occidental Hotels & Resorts stworzyła kampanię e-mail marketingową skierowaną właśnie do klientów, którzy potencjalnie mogliby się stać wartościowymi, lojalnymi klientami. W górnym pasku wiadomości wymienione są zalety wynikające z natychmiastowego zarezerwowania noclegu takie, jak np. pierwszeństwo w rezerwowaniu miejsca w restauracji. Marka dziękuję klientom za lojalność i proponuje 10-procentową zniżkę w postaci kodu promocyjnego. Wykorzystuje także wyraźne wezwanie do działania Zarezerwuj teraz oraz estetyczną grafikę, wywołującą przyjemne skojarzenia. W wiadomości znajdziemy również informację o krótkiej ważności oferty, co jest dodatkową motywacją do jak najszybszego zarezerwowania pokoju.
Źródło: ActiveTrail
Kampania mailingowa zapraszająca do wyrażenia opinii Amba Hotels
Chcesz zbadać zadowolenie Twoich gości lub zebrać dodatkowe informacje w celu poprawy jakości usług Twojego hotelu? Możesz zaprosić klientów do wypełnienia ankiety, umieszczając link w wiadomości mailowej, tak jak zrobiła to marka Amba Hotels.
W swojej kampanii marka na samym początku wskazuje oferowaną korzyść dla klienta, za udział w badaniu satysfakcji — możliwość uczestniczenia w losowaniu kart podarunkowych Amazon. Klient ma więc konkretny powód, dla którego warto wypełnić ankietę lub odpowiedzieć na pytanie. Poniżej znajduje się link przekierowujący do ankiety. Na uwagę zasługuje oryginalne CTA: „VIP's this way" podkreślające wartość potencjalnego klienta dla marki i wzbudzającego w nim chęć dołączenia do elitarnego grona klientów sieci.
Wiadomość mailowa jest bardzo prosta (zarówno w przypadku treści, jak i projektu graficznego). Zapoznanie się z treścią nie zabiera dużo czasu, więc klient nie ma wrażenia, że traci dużo czasu i może szybko przejść od lektury do wypełniania ankiety. Na górnym pasku po prawej stronie znajdują się także przyciski Find your hotel i Book now, dzięki którym odbiorca może ponownie zarezerwować apartament.
Źródło: eSputnik
Tego typu wiadomości nie tylko pozwalają na zdobycie istotnych dla firmy informacji, ale także zwiększają satysfakcję klienta (ponieważ jego zdanie ma znaczenie dla firmy) i angażują go w różne akcje (wypełnienie ankiety, przeglądanie treści, udział w konkursach i losowaniach), wzmacniając jego relację z firmą.
Kampanie e-mail marketingowe w e-commerce
Konkurencja w e-commerce jest duża. Zwłaszcza małe i średnie sklepy internetowe muszą wyjątkowo dbać o unikalność i skuteczność swoich kampanii e-mail marketingowych, aby wygrać z olbrzymimi marketplace’ami. Jakie są przykłady nietypowych i ciekawych kampanii mailingowych e-commerce?
Kampania e-mail marketingowa pozyskująca nowych klientów — marka Bombas
Bombas to marka sprzedająca bieliznę dla dzieci, kobiet i mężczyzn w każdym wieku. W celu pozyskania nowych klientów proponuje dotychczasowym odbiorcom zaproszenie swoich znajomych do skorzystania z oferty.
Często dzielimy się informacjami o wysokiej jakości produktach, miłych usługodawcach czy tanich sklepach z własnej woli ze swoimi bliskimi. Bombas wykorzystuje naszą gotowość do polecania innym produktów. Firma oferuje zachętę: 2 darmowe pary skarpet dla polecających, a także coś, czym można skusić do zakupu znajomych - 25% zniżki na pierwsze zamówienie. Do tego jasno instruuje swoich klientów, w jaki sposób zaprosić nowe osoby tak, aby otrzymać prezent w postaci skarpet.
Źródło: Sleeknote
Dzięki tej kampanii Bombas ma szansę pozyskać nowych klientów i obdarować lojalnych polecających za drobną przysługę, zwiększając ich zadowolenie. Firma angażuje odbiorców w promocję swojej marki, co jest często bardzo skuteczne. Wiele firm wykorzystuje podobne kampanie, aby uczynić swoich klientów ambasadorami swojej marki. Drobne prezenty i uprzejmości zwiększają ich satysfakcję i lojalność.
Powitalna kampania e-mail marketingowa LALALAB
LALALAB to niewielka firma, której celem było stworzyć łatwy sposób na drukowanie i prezentowanie zdjęć ze smartfonów w różnych formach (albumy, kalendarze, plakaty i nie tylko). Firma pomaga np. ze stworzeniem spersonalizowanego kalendarza ze zdjęciami Twojej rodziny.
Na uwagę zasługuje zwłaszcza ich kampania powitalna dla nowych klientów. W większości przypadków e-maile powitalne są wysyłane automatycznie bezpośrednio po tym, jak ktoś zarejestruje się na Twojej liście e-mailowej. Nie ma w tym nic złego, musisz jednak pamiętać o zapewnieniu wysokiego stopnia personalizacji wiadomości tak jak zrobiła to firma LALALAB. W powitalnym e-mailu stawiają na luźny i bezpośredni ton. Wiadomość jest podpisana przez konkretnego rozmówcę (w tym przypadku Chloe) i znajduje się w niej bezpośredni zwrot do odbiorcy.
Źródło: MailerLite
Ciepłe zapewnienia o tym, że klient jest niezwykle ważny dla firmy, sprawia, że w razie problemów, klient z pewnością szybko zdecyduje się na bezpośredni kontakt z doradcą klienta. Odbiorca maila będzie czuł, że jest otoczony profesjonalną opieką. Bardzo dobre pierwsze wrażenie daje także przyznanie prezentu — w formie gratisa, rabatu lub darmowej dostawy. LALALAB przyznaje zniżkę na najbliższe zamówienie, z której można skorzystać, wpisując kod w odpowiednie pole przy zakupie lub przechodząc do zamówienia przez kliknięcie przycisku znajdującego się w wiadomości. Umieszczenie kodu rabatowego w wiadomości zwiększa prawdopodobieństwo, że klient dokona zakupu.
Przykłady e-mail marketingowych kampanii w branży usług finansowych
Większość z nas korzysta z aplikacji i gadżetów, które ułatwiają szybkie dokonywanie płatności elektronicznych. Istnieje wiele firm oferujących usługi finansowe, które dobrze wiedzą, jak prowadzić skuteczne kampanie e-mail marketingowe.
Kampania informacyjno-sprzedażowa PayPal
Niemal każdy zna podstawowe usługi, które świadczy PayPal, takie jak dokonywanie błyskawicznych płatności online. Jednak nie wszyscy znają całą ofertę firmy. Dlatego PayPal tworzy mailowe kampanie informacyjne, aby przedstawiać klientom swoje dodatkowe usługi i „inne twarze” marki. Gdy ktoś skorzysta z podstawowej usługi firmy, otrzyma uprzejmą, estetyczną wiadomość e-mail z wyszczególnieniem niektórych innych usług oferowanych przez PayPal, z których warto skorzystać.
Firma ta wysyła swoje kampanie z dość dużą częstotliwością, nie dając klientom zapomnieć o możliwościach, które mogą ułatwić ich codzienne życie. W kampanii, której warto się przyjrzeć, PayPal wymienia zalety korzystania z ich usług takie jak większe bezpieczeństwo, zwrot pewnej kwoty za transport, łatwiejszy proces zakupowy. W wiadomości znajduje się także przycisk CTA: Discover new stores with PayPal, po którego kliknięciu, odbiorca będzie mógł nie tylko lepiej poznać usługi, ale także partnerów PayPal.
Źródło: Step Change
W tej kampanii mailingowej wykorzystano nie tylko estetyczne grafiki, ale także film wideo, do którego można przejść jednym kliknięciem i dowiedzieć się, jak działa PayPal. Niektórzy klienci wolą taką formę przekazu od treści pisanej. W mailu PayPal doradza także, w jaki sposób uniknąć niebezpiecznych sytuacji i rozpoznać, które maile nie zostały przesłane przez markę, lecz przez oszustów. Wiedza ta to dodatkowa wartość, którą otrzymuje klient.
Regularne powiadomienia mailowe od Revoluta
Wiadomości e-mail z powiadomieniami są bardzo ważne dla klientów branży usług finansowych. To z nich klient dowiaduje się, dlaczego aplikacja lub strona internetowa firmy wygląda lub działa inaczej, jakie są nowe usługi, z których warto skorzystać lub jakie szykują się zmiany w regulaminach stron i usług.
Specjaliści do spraw e-mail marketingu z Revoluta dobrze wiedzą, że e-maile z powiadomieniami generują duży wskaźnik otwarć i zaangażowanie. Marka dba o to, żeby nie przesyłać wiadomości, które nie dostarczają konkretnej wartości dla odbiorcy. Firma przyzwyczaiła internautów, że e-mail zawsze zawiera ważne dla nich informacje (np. o zmianie regulaminu usług lub potwierdzenie dokonania zmian w aplikacji). Dobrze prowadzona kampania z powiadomieniami może nauczyć klienta, że warto otwierać wszystkie wiadomości od marki.
Źródło: Automizy
Wiadomości z powiadomieniami mogą zostać zautomatyzowane, aby wysłać się w momencie wykonania pewnej czynności przez klienta, jak w przypadku Revoluta w odpowiedzi na wysłanie prośby o udostępnienie konkretnych dokumentów do pobrania. Tworząc taką kampanię, pamiętaj, że powiadomienia powinny zwierać wyjątkowo istotne informacje. Jeżeli odbiorca zbyt często będzie otrzymywał powiadomienia o mało ważnej treści, szybko przestanie je otwierać.
Przykłady kampanii e-mail marketingowych B2B i B2C - najważniejsze różnice
Planując swoje przyszłe kampanie e-mail marketingowe, pamiętaj, że klienci B2B podejmują decyzje zakupowe ostrożnie i po dłuższej analizie wielu ofert. Przeprowadzają oni bardziej dogłębne badania i porównują dostawców. Dokładnie rozważają, jakie są korzyści z oferowanego produktu lub usługi. Zakup będzie oparty głównie na logice, a mniej na emocjach. Dlatego e-maile B2B muszą edukować odbiorcę, ponieważ celem jest budowanie relacji, a nie szybka sprzedaż produktu. Dlatego kampanie e-mail marketingu B2B to zwykle starannie zaplanowane kampanie dripowe (zaplanowane z wyprzedzeniem komunikaty wysyłane do klienta po wykonaniu przez niego konkretnej czynności lub w odpowiednim czasie), których celem jest budowanie silnej relacji. Nie oznacza to, że nie możesz wykorzystać tego typu kampanii w budowaniu lojalności klientów detalicznych.
Odwrotnie jest w przypadku B2C, gdzie klient często podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem emocji. Tu skutecznymi mogą się okazać jednorazowe promocje, konkursy, inne korzyści i wywoływanie różnych emocji. Klienci detaliczni docenią akcje mające na celu zaangażowanie ich w życie marki. Wielu z nich chce stać się częścią pewnej społeczności, z której wartościami się utożsamia. Jeżeli odbiorca z grupy B2C otrzyma wiadomość mailową w odpowiedniej porze dnia, lektura może okazać się dla niego rozrywką i przyjemnością. Zadbaj więc, aby taki mail zawierał ciekawostki lub przekierowanie do bloga.
Rodzaj przekazywanych informacji jest istotny. Komunikaty B2B powinny informować, w jaki sposób produkt lub usługa, którą oferuje Twoja firma, pomoże zaoszczędzić czas i pieniądze. Wysyłanie wiadomości pełnych faktów i porad pomoże Ci zbudować długotrwały związek z klientem biznesowym. Klienci indywidualni za to, mogą być bardziej zainteresowani rozrywką. Przyciągnie ich lekki, żartobliwy ton, zaproszenie do udziału w konkursie lub lektury ciekawego artykułu na blogu.
Właściwy moment wysłania kampanii jest także bardzo ważny. Konsumenci z sektora B2C zerkają na swoje prywatne skrzynki także w weekendy i święta — wtedy mają zresztą więcej czasu na dokładne przestudiowanie maila, natomiast mało kto zagląda na swoją skrzynkę służbową w czasie wolnym. Jeżeli chcesz przeprowadzić kampanię świąteczną w B2B, zaplanuj jej wysyłkę odpowiednio wcześnie przed świętami, jeszcze zanim myśl o kupowaniu prezentów i spotkaniach z rodziną pochłonie pracowników. Powinni otrzymać je w dni pracujące, żeby mieli czas na przemyślenie oferty i przedstawienie jej swoim zwierzchnikom.
Kampanie e-mail marketingowe - podsumowanie
Planowanie i realizowanie złożonych kampanii e-mail marketingowych w nie jest łatwym zadaniem. Ręczne wysyłanie wiadomości do poszczególnych klientów jest praktycznie niemożliwe przy dużej ilości odbiorców. Narzędzie do mailingu lub do automatyzacji marketingu, odpowiednio dobrane do potrzeb Twojej firmy, może znacznie usprawnić pracę, a także dać wiele ciekawych możliwości kształtowania Twoich kampanii (oprogramowania tego typu pozwalają na wykorzystanie segmentacji i personalizacji w e-mail marketingu).
Do takich systemów należy Mautic. To open source’owe oprogramowanie, które pozwala na dzielenie Twoich kontaktów na grupy ze względu na ich preferencje lub aktywność w sieci. Twoje kampanie mogą być dostosowane do profilu konkretnej grupy klientów. Mautic umożliwia także tworzenie i realizowanie wspomnianych wcześniej kampanii drip. Możemy Ci pomóc we wdrożeniu tego systemu i nauczyć Twoich specjalistów wykorzystywać jego pełen potencjał.